اقتصادی سه شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ ۱۰:۲۷ کد خبر :7992

رکوردهای کاهشی در فولاد خوزستان ادامه دارد؛اینبار کاهش فروش

بررسی گزارش فعالیت ماهانه فولاد خوزستان نشان می‌دهد که این شرکت در بخش فروش عملکرد قابل قبولی نداشته است؛ به‌نحوی که تناژ فروش فولاد خوزستان در آذرماه امسال، نسبت به ماه گذشته و آذر ماه سال 1401 کاهش را تجربه کرده است.
گزارش فعالیت ماهانه فولاد خوزستان در آذرماه امسال نشان می‌دهد فولاد خوزستان در این ماه نتوانست تناژ فروش خود را بالا ببرد و همین موضوع سبب شد تا درآمد ماهانه این شرکت نسبت به آبان‌ماه نزولی شود.
مقدار فروش فولاد خوزستان نزولی شد
فولاد خوزستان در بخش فروش نتوانست عملکرد مناسبی داشته باشد. چرا که مقدار فروش این شرکت در آذرماه امسال نسبت به ماه گذشته و آذر سال 1401 کاهش داشته است. به نحوی که تناژ فروش فولاد خوزستان در آخرین ماه از پاییز 1402 نسبت به آبان با کاهش 31 درصدی روبه‌رو شد و 329 هزار تن رسید. همچنین مقدار فروش نسبت به آذر سال گذشته حدود 18.8 درصد پایین آمده است.
رشد قیمت فولاد؛ منجی درآمدزایی
در طرف دیگر نیز میانگین نرخ فروش فولاد خوزستان در آذرماه امسال نسبت آبان، 10.04 درصد و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 56.3 درصد افزایش داشت و به 18.4 میلیون تومان به ازای هر تن رسیده است.
همین موضوع سبب شد تا اندکی از سقوط درآمدزایی این شرکت کاسته شود؛ به نحوی که درآمد ماهانه شرکت در این ماه نسبت به آبان‌ماه 24 درصد کاهش داشت و به 6 هزار و 41 میلیارد تومان رسید. گفتنی است اگر نرخ فروش فولاد در این ماه ثابت می‌ماند، درآمد فولاد خوزستان بیشتر از این مقدار پایین می‌آمد.
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین اخبار