استان خوزستان پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹ ۱۹:۱۳ کد خبر :799

شهرستان‌ها در افکار مسئولان کشوری جایی ندارند

نگرش نیوز – حجت الاسلام و المسلمین مجید ناصری نژاد نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی درخصوص مشکلات و آخرین وضعیت شهرستان گفت: برای وقوع یک اتفاق سازنده و مثبت از تصویب تا اجرا و افتتاح در شهرستان‌ها به پیگیری‌های زیاد نیاز است.

او با انتقاد از تمرکز وزیران و مسئولان کشوری بر استان تهران و نهایتا مراکز استان‌ها بیان داشت: مشکلات شهرستان‌ها در افکار آن‌ها جایی ندارد، جز آنکه نمایندگان و یا رسانه‌ها به موضوعات و مشکلات بپردازند.

حجت الاسلام و المسلمین ناصری نژاد افزود: به همین علت از زمان طرح یک موضوع تا تصویب، تامین اعتبار و اجرای پروژه و افتتاح آن، باید مصوبات را اتاق به اتاق از مسئولان عالی رتبه تا پایین‌ترین آن‌ها دنبال کنیم تا اجرایی شوند و همین امر زمان و انرژی بسیار زیادی از مسئولان شهرستانی تلف می‌کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تصور عمومی این است که برای مثال اگر یک وزیر یا مدیر کل و یا استاندار دستوری دهند، آن دستور بدون کم و کاست اجرا خواهد شد، اما در واقعیت شرایط بسیار متفاوت است و نیازمند پیگیری‌های فراوان خواهد بود، مردم حق دارند که بپرسند که نمایندگان چکار می‌کنند و این جلسات و بازدید‌ها چه فایده‌ای دارد.

نماینده شادگان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مردم باید بدانند وظیفه و اختیار نماینده همین است که در بسیاری از موارد دخالت در امور اجرایی تفسیر شده و نمایندگان از این کار منع می‌شوند، تصریح کرد: از ابتدای هفته برای سرکشی و نظارت بر همه سازمان‌ها و ادارات برنامه ریزی می‌کنیم و همه وقت پیگیر هستیم تا مصوبات اجرایی شوند.

او مسائلی نظیر کمبود اعتبار، بدهی‌های معوق دولت به پیمانکاران، مسائل محیط زیستی و معارضان محلی، قوانین حقوقی و برگزاری مناقصات، نبود توانایی و مدیریت ضعیف برخی مدیران را مشکل اصلی برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مصوب عنوان کرد و ادامه داد: در ابتدای هفته در ۳ وزارت خانه نفت، ورزش و جوانان و بهداشت و درمان حضور داشتم و در بالاترین سطح پیگیر مصوبات بودیم، بعد از آن هم در سطح استان با مدیران کل مخابرات، گاز، آب و فاضلاب خوزستان، معاونان عمرانی، امور شهری و روستایی و امنیتی استانداری جلسات مختلفی برگزار کردیم.

نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین اخبار