استان چهارمحال بختیاری پنجشنبه ۵ آبان ۱۴۰۱ ۱۷:۰۲ کد خبر :6820

فروش املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی ضروری است

نگرش نیوز – احمد راستینه نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی در نشست شورای توسعه و برنامه‌ریزی این استان افزود: امسال از محل فروش املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان ۲۰۰ میلیارد تومان تعهد پیش‌بینی شده است که با تحقق آن می‌توان این اعتبار را برای اجرای طرح‌های مهم از جمله شبکه آب و فاضلاب اختصاص داد.

وی ادامه داد: یکی از دستگاه‌هایی که باید هرچه سریع‌تر نسبت به ارائه و فروش املاک مازاد خود اقدام شرکت آب و فاضلاب است چرا که برخی از طرح‌های در دست اجرای این شرکت سالهاست که به طول انجامیده و این زیبنده نیست که برخی شهرهای استان هنوز از امکان فاضلاب برخوردار نباشند.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اجرای طرح‌های فاضلاب هم هزینه‌بر و هم زمانبر است از همین رو با اعتبارات موجود نمی‌توان این طرح‌ها را به زودی افتتاح کرد.

راستینه در ادامه بر ضرورت اجرای برنامه‌های بیشتر برای توسعه روستایی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها تاکید کرد و گفت: افزایش هزینه‌هایی نظیر تامین مسکن سبب شده تا روستاییان ترجیح بدهند به شهرها مهاجرت کنند از همین رو باید در شورای برنامه‌ریزی استان برای جلوگیری از این روند راهکارهای موثری ارائه داد.

وی وجود برخی ضوابط شهرسازی به ویژه در حریم بافت‌های تاریخی را مانعی برای بازآفرینی شهری دانست و گفت: این موضوع به طور مثال در منطقه چالشتر اشکالاتی ایجاد کرده است که می‌طلبد در این خصوص روان‌سازی کرد.

این نماینده مجلس یازدهم، نظارت بر نحوه هزینه‌کرد اعتبارات عمرانی را مهم دانست و گفت: با وجود اینکه اعتبارات استان در ماه‌های پایانی جذب شد باید به درستی نظارت شود که انحرافی در این خصوص شکل نگرفته باشد.

راستینه خاطرنشان کرد: همچنین می‌طلبد در جذب به موقع اعتبارات سال ۱۴۰۱ اهتمام بیشتری به کار گرفته شود و تفاهم‌نامه‌ها سریع‌تر تبادل شود.

۶۹ درصد اعتبارات سال ۱۴۰۰ استان تخصیص یافت

نماینده مجلس: فروش املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی ضروری است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با بیان اینکه ۶۹ درصد اعتبارات استان در سال گذشته تخصیص یافت، گفت: این اتفاق در نوع خود بینظیر بوده است.

علی حیدری افزود: در سال گذشته راه و شهرسازی ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه‌ای به خود اختصاص داد که به طور میانگین ماهی ۳۰ میلیارد تومان در استان هزینه کرده است و آب منطقه‌ای نیز در طرح بن به بروجن یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان در نیم دوم سال هزینه کرد که معادل کل اعتبار عمرانی استان در طول یکسال است.

وی تصریح کرد: سال گذشته استان در کاهش تصادفات ناشی از فوت رتبه نخست کشور را کسب کرد هرچند باید تلاش کرد تا میزان تصادفات بیش از پیش کاهش یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص عملکرد سال گذشته استان در جذب قیر نیز گفت: سال گذشته ۳۰ درصد شهرداری‌ها امکان جذب قیر را نداشتند و امسال نیز ۲۵ درصد سهمیه قیر استان ابلاغ شده و اختصاص ۲۵ درصد دیگر منوط به جذب این میزان است.

در این نشست ۴۲ طرح در شورای برنامه ریزی مورد تصویب اعضا رسید.

نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین اخبار