استان خوزستان دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ ۱۷:۵۵ کد خبر :6582

ته جدول رتبه بندی عملکرد توزیع برق استانها سهم خوزستان شد

نگرش نیوز – همانگونه که مشخص است وضعیت نابه‌سامان و پیچیده‌ای که بر شرکتهای زیر مجموعه شرکت مادر تخصصی توانیر حاکم شده دیگر محدود به آب و فاضلاب نیست؛ اگر تا پیش از این اهواز و استان خوزستان به دلیل مشکلات فاضلاب و آب آشامیدنی در تیتر اخبار قرار داشتند، اما اکنون بعنوان آخرین شرکت توزیع برق کشور با بحران بی‌سابقه ای دست و پنجه نرم می‌کند.

یکی از مسببان وضعیت فعلی آن وزارت نیرو و شرکت مادر تخصصی توانیر است که با ایجاد سوءمدیریت در این شرکت نقش مهمی داشته‌اند و دیری نخواهد گذشت که صنعت بسیار عظیم برق در خوزستان نیز به سرنوشت عبرت آموزی دچار شود. سرنوشتی تلخ که در انتظار سازمان‌ها یا شرکت هایی است که با وجود دارا بودن منابع عظیم انسانی و درآمدهای هنگفت، اما به دلیل ناکارآمدی و سوءمدیریت در قعر جدول رتبه بندی کشوری جا خشک کرده اند!

در همین زمینه امروز جدول رتبه بندی شرکت های توزیع برق استان های کشور در فضای رسانه ای منعکس شد و دست به دست می چرخید. آنچه که باعث تعجب خوزستانی ها شد رتبه آخر عملکردی این شرکت خوزستانی در میان همه استان های کشور است!

این دیار جز استان‌هایی است که بیشترین تولید برق در کشور را دارند، اما با ندانم کاری در شرکت مذکور ته جدول عملکردی را برای خود قبضه کرده است.

لازم به توضیح است برخی کارشناسان نیز عنوان کرده اند، خاموشی برق در مشهد برای هر شهروند در سال ۱۰۰ دقیقه، در اصفهان و تهران زیر ۲۰۰ دقیقه ولی در خوزستان بین ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ دقیقه است!

حال باید از وزیر نیرو و استاندار خوزستان پرسید چرا خوزستان در این حوزه به قعر جدول رتبه بندی عملکردها سقوط کرده؟ چرا مدیری که بر راس این شرکت است و از دولت گذشته به جا مانده با مدیریت خود باعث دستیابی به این رتبه شده است؟ آیا این روند باید همچنان ادامه داشته باشد؟

نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین اخبار