استان گیلان دوشنبه ۶ تیر ۱۴۰۱ ۹:۴۱ کد خبر :6441

دستگاه های مرتبط در اجرای قانون جوانی جمعیت تعلل می کنند

نگرش نیوز – خلیل بهروزی فر عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: ازدواج جوانان و تشکیل خانواده دوام و بقای جامعه را از پی دارد  از آسیب ها و چالش های اجتماعی جلوگیری می کند تحکیم خانواده از مسایل بسیار مهم هر جامعه ای است و مجلس نیز در این زمینه قانونی را مصوب کرد که امیدواریم این قانون توسط دولت به درستی اجرایی شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بخشی از این قانون در ارتباط با جوانی جمعیت است. هر کشوری که می خواهد در ابعاد مختلف جمعیت جوان اش را حفظ کند، باید در این رابطه برنامه های ویژه داشته باشد چرا که جمعیت پیر در تمامی حوزه ها آسیب هایی را متوجه کشور می کند. نبود جمعیت جوان حتی در بحث امنیت نیز کشور را دچار چالش می کند. جمعیت جوان در یک کشور می تواند در ارتباط با تعرض معاندین و کسانی که دشمنان نظام و حکومت هستند، حالت بازدارنده داشته باشد.

وی تصریح کرد: از دیگر مزایای جمعیت جوان این است که در بحث کسب و کار و تجارت باانگیزه هستند و تا زمانی که شرایط سنی شان اقتضا می کند در حوزه کار فعال هستند. جمعیت جوان به سمت پیری سوق داده شود و برای جایگزینی این جمعیت فکری شود، قطعا پس از مدت کوتاهی چرخ اقتصاد می ایستد و از نظر پیشرفت و توسعه متوقف می شود حتی برگشت به عقب نیز خواهد داشت.

وی تاکید کرد: مجلس در قانون جوانی جمعیت مشوق هایی را پیش بینی کرده است و طبق آماری که بعد از اجرای این قانون اخذ شده است، این قانون اثرات مثبتی را در ارتباط با بحث افزایش ازدواج و فرزندآوری داشته است.

نماینده مردم فومن در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به نظر می رسد دولت و دستگاه های مرتبط در اجرای این قانون تعلل می کنند و یا تفسیر به رای دارند. دستگاه های اجرایی باید در این رابطه مر قانون را اجرایی کنند و هیچ تفسیر و تصویری در این ارتباط نداشته باشند. شاید این قانون جامع نباشد و ایراداتی داشته باشد ولی این ایردات قابل حل شدن است و ما معتقدیم اجرای همین قانون فعلی بسیاری از مشکلات در حوزه جمعیت را حل کند.

نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین اخبار