استان مازندران دوشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۱ ۹:۳۱ کد خبر :6104

حادثه متروپل در صحن علنی مجلس پیگیری می‌شود

نگرش نیوز – کمال علی‌پور خنکداری نماینده مردم حوزه انتخابیه قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی  در مورد پیگیری حادثه ساختمان متروپل آبادان، اظهارداشت: حادثه عملیات‌های عمرانی در هر جایی ممکن است اتفاق بی‌افتد و بعضاً حوادث ناگوار می‌تواند بر دانش مهندسی ساختمان بی‌افزاید تا دیگر شاهد این اتفاق‌ها نباشیم درمورد این حادثه، همکاران ما در کمیسیون عمران بازدیدی از محل داشته و به زودی گزارش تنظیم و در صحن علنی و دستگاه‌های قضایی پیگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این حادثه علل مختلفی می‌تواند دخیل باشد، افزود: نامرغوب بودن و نبود کیفیت در مصالح، نقص در کار مهندس محاسب و مهندس ناظر، نبود کنترل و نظارت ازجمله عواملی هستند که می‌توانند در وقوع این حادثه دخیل باشند.

نماینده مردم حوزه انتخابیه قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از دیدگاه دانش فنی و مهندسی دو مقصر وجود دارد، تصریح کرد: نظام مهندسی ساختمان که برگرفته از مهندس ناظر، محاسب و اجرا است مقصر اول و شهرداری شهر آبادان را می‌توان گروه دوم مقصر از دیدگاه فنی و مهندسی برشمرد.

وی افزود: باید مشخص شود که آیا مهندس ناظر گزارش داده بود، آیا مهندس محاسب طبق مِتُد روز محاسبه داشته و یا برای طبقات بالاتر محاسبه دقیق نداشته؟ این موارد را بررسی می‌کنیم.‌

علی‌پور بررسی بافت‌های فرسوده را به عنوان یکی از موضوعاتی که باید بررسی شود برشمرد و اظهار داشت: نوسازی بافت فرسوده باید پیگیری شود در بازآفرینی شهری اعتبار خوب ۳ هزار میلیارد تومانی گذاشته شد، شهرداری‌ها هم می‌توانند در قالب اعتبارات سالانه طرح‌های تشویقی برای نوسازی یا تجمیع بافت فرسوده بگذارند تا این اتفاق‌های ناگوار رخ ندهد.

نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین اخبار