اقتصادی یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۱:۱۹ کد خبر :5856

دولت باید ریشه قاچاق، فساد آقازاده‌ها، اَبَر بدهکاران مالیاتی و بانکی را تعیین تکلیف کند/ طرح جبران فشار اقتصادی به طبقات ضعیف اجرا شود/ مطالبه مردم، اراده نظام است

نگرش امروز – برخی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با توئیت های مختلف نسبت به گرانی و کمبود برخی اجناس و کالاهای اساسی معترض شدند که در ادامه آنها را می خوانید.

علیرضا ورناصری قندعلی نماینده مردم مسجدسلیمان و لالی و هفتگل و اندیکا و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت: تورم و افزایش عجیب و بی سابقه قیمت نان، سفره دهک های پایین را خالی تر خواهد کرد. از دولت محترم انتظار میرود روند تورم و کمیاب شدن اقلام مصرفی مورد نیاز مردم را به سرعت مدیریت نماید.

همتای دزفولی وی، سید احمد آوائی نماینده مردم دزفول درمجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در توئیتی نوشت: ‏گرانی‌های افسارگیخته که با سیاست‌ آزادسازی قیمت‌ها توسط دولت ایجاد شده، با چه توجیهی انجام پذیرفته است؟ آیا هدف سیاست‌گذاران کوچک‌تر کردن سفره مردم به ویژه ضعیف‌ترین قشر جامعه است یا ساماندهی وضعیت اقتصادی کشور؟

‏واضح است اقتصاد کشور با حذف ارز ترجیحی و آزادسازی بی‌حساب قیمت‌ها و عدم نظارت بر بازار، سامان نمی‌یابد. صرفاً رنج مردم رنجدیده را بیشتر و اعتراض‌شان را گسترده‌تر خواهد کرد. دولت‌مردان باید هشدارهای صریح اقتصاددانان و جامعه‌شناسان را جدی بگیرند‌.

محمدعلی محسنی بندپی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درخصوص نابه‌سامانی‌های حوزه دارو نوشت: تمامی دستگاه‌هایی که در قیمت‌گذاری دارو نقش دارند به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دعوت شدند تا وضعیت بازار دارو بررسی و مشکلات ریشه‌یابی شود. وزارت بهداشت، متولی اصلی سلامت در کشور است و درباره نوسانات قیمت دارو انتظار می‌رود وزارت بهداشت به این موضوع ورود کند.

اما ولی اسماعیلی نماینده مردم گرمی در مجلس و رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت: ‏حذف ارز ترجیحی با توجه به رانت و فساد امری معقول و کارشناسی است اما اگر به جای دولت آیت‌الله رئیسی بودم قبل از قطع یارانه آرد صنعتی، ریشه قاچاق، فساد آقازاده‌ها، اَبَر بدهکاران مالیاتی و بانکی را قطع می‌کردم.

همچنین عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس و نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت: حذف ارز ترجیحی در بودجه۱۴۰۱مشروط به تدبیر درست برای مدیریت افزایش قیمت ها بود؛ دولت طرح جبران فشار اقتصادی به طبقات ضعیف را اجرا نماید درغیر اینصورت باید تجدید نظر نماید؛ البته مجلس هفته آینده به این مسئله ورود می کند. موکول کردن حمایت از مردم به بعد از اجرای طرح اشتباه است.

در سویی دیگر جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده مردم تربت‌جام، تایباد، باخرز و صالح آباد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در توئیتی نوشت: ‏حذف ارز ترجیحی از سوی دولت اشتباهی مرگبار است:

۱)به همه دهک های پایین جامعه یارانه پرداخت نمی شود و سیستم پرداختی دولت غیر دقیق و ناقص است.
۲)افزایش قیمت ها فقط به کالاهای یارانه ای ختم نمی شود و همه اجناس و خدمات افزایش بی رویه خواهد داشت.
۳)مردم دیگر توان تحمل هیچ گرانی را ندارند.

همچنین اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار و آرادان و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت: به عنوان ‎نماینده مردم از دستور ‎ رئیس جمهور مبنی بر عدم پرداخت حقوق مدیران رده بالای ‎بانک مرکزی و ‎وزارت نفت به دلیل ثبت نکردن حقوق و مزایای کارکنانشان در ‎ سامانه پاکنا تجلیل می کنم. ‎شفافیت شعار نیست، مطالبه مردم، ضرورت جامعه و اراده نظام است و اجرای آن حتمی است.

به گزارش نگرش امروز؛ از دقایقی پیش جلسه غیرعلنی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جهت بررسی گرانی‌های اخیر و موضوع ارز ترجیحی آغاز شد. این جلسه با حضور مسئولان مربوطه از جمله جواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی تشکیل شده است.

نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین اخبار