استان البرز سه شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۹:۰۱ کد خبر :5662

فرونشست زمین در فردیس می‌تواند یک فاجعه را رقم بزند

نگرش امروز – مهدی عسگری، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی، بعد از ظهر امروز در نشست شورای اداری شهرستان فردیس با تاکید بر لزوم برقراری عدالت در جامعه، بیان کرد: به فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله) در خصوص عدالت و توزیع عادلانه امکانات و خدمات در ۴۰ سال اول انقلاب به اهداف مورد نظر نرسیدیم.

وی افزود: مشکل ما این است که نمی‌دانیم چگونه باید عدالت را در جامعه پیاده کنیم. نسخه دقیقی نداریم و فقط حرف آن را می‌زنیم. مثلا اگر می‌خواهیم فرصت‌‌های برابر، اعتبارات، خدمات و امکانات برابر در استان ایجاد کنیم، باید چه اقدامی در هر حوزه انجام شود؟! برنامه یا اولویت سنجی در خصوص آن در استان و حتی کشور نداریم.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: وقتی منابع کمتر است باید نحوه توزیع آن هدفمند، دقیق و با نقطه زنی صورت بگیرد. باید جلب مشارکت مردم، سرمایه گزاران و خیرین در کنار دولت و حاکمیت قراربگیرد و اتفاقی را رقم بزند.‌

وی ضمن قدردانی از زحمات فرماندار سابق فردیس خطاب به فرماندار جدی گفت: مسؤولیت در فردیس بسیار سخت است. فردیس پرتراکم‌ترین شهر کشور است و این امر فقط به موضوع تراکم جمعیت محدود نمی‌شود؛ انباشت مسائل و مشکلات در این شهر وجود دارد و پیچیدگی ها و مشکلات آن با شهرهای دیگر قابل قیاس نیست و به اقدام جهادی نیاز دارد.

عسگری گفت: فردیس از زمان شهرستان شدن تا کنون هنوز شکل نگرفته و برخی ادارات از جمله اداره آموزش و پرورش هنوز مستقر و منتزع نشدند که پیگیری‌های لازم در وزارتخانه انجام شده و کارهایش در حال انجام است. باید پست‌های سازمانی آن از سازمان امور اداری و استخدامی اخذ شود که در حال رایزنی آن هستیم.

وی تاکید کرد: فردیس یک سند تحول و پیشرفت با پیوست عدالت نیاز دارد. تا در هر حوزه ای برنامه ریزی شود که در ۴ سال چه کاری قرار انجام شود و پس از ۴ سال مشخص شود چه کارهایی باقی مانده و انجام نشده است.

نماینده مردم البرز در مجلس اظهار کرد: سال گذشته در سفری با همراهی اصناف در فردیس، متوجه شدیم وزارت صنعت، معدن و تجارت در این شهرستان ساختمانی را دارد که استفاده نمی شود. درحالیکه اداره صمت فردیس ساختمان ندارد و دستور آن از وزیر گرفته شده و در چرخه بوروکراسی خسته کننده وزارتخانه است و باید توسط فرماندار به صورت جدی از وزارتخانه پیگیری شود. موضوع پردیس دانشگاهی کشور در فردیس حل شد و مجموعه بسیار خوبی است که می‌تواند به این شهر کمک کند.

وی با اشاره به اینکه در فردیس منابع آب کاملا از آب‌های زیرزمینی تامین می‌شود، بیان کرد: با برداشت بی‌رویه آب از منابع زیرزمینی و افت شدید منابع زیرزمینی مواجهیم. موضوع فرونشست زمین می‌تواند یک فاجعه را در فردیس رقم بزند.۶ حلقه چاه آب نیروگاه منتظر قائم با سیستم فرسوده ای که هدر رفت منابع آب را به همراه دارد در حال استفاده است؛ در حالیکه کل شهر ۴۲ حلقه چاه آب دارد. موضوع طرح تفصیلی این شهر است که باید از گسترش بی رویه جمعیت در شهر جلوگیری شود.

عسگری تاکید کرد: باید مواردی از این دست احصا شود و باهمکاری دستگاه‌های اجرایی نخبگان و صاحب نظران جامعه برنامه تحول ۴ ساله‌ای برای فردیس پیش بینی شود و برای انجام آن همه با هم کمک کنیم و بدانیم در چه حوزه‌ای چه اقدامی باید صورت بگیرد.

نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین اخبار