استان کرمانشاه یکشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ ۱۷:۳۱ کد خبر :5332

کیفیتی که مال و جان مردم را با خود می‌برد

نگرش امروز – محمد رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در مورد نقش خودروها در تلفات جاده‌ای گفت: در سفرهای نوروزی امسال ۷۴۶ نفر جان خود را در تصادفات رانندگی از دست داده‌اند که بخش زیادی از این تصادفات به کیفیت پایین خودروهای داخلی باز می‌گردد.

وی افزود: صنعت خودروسازی داخلی علاوه بر مشکلات اقتصادی، خسارت‌های جانی جبران ناپذیری به همراه داشته است، این صنعت با قیمت‌های نجومی تولیدات خود، اجحاف بسیاری در حق ملت می‌کند. خودروسازان خودروهای بی‌کیفیت را به قیمت بهترین خودروهای جهان به فروش می‌رسانند.

شرکت‌های خودور سازی به اقتصاد کشور ضربه می‌زنند

وی در ادامه اظهار کرد: پولی که از جیب مردم بابت خرید تولیدات شرکت‌های خودروسازی داخلی پرداخت می‌شود، ضربه زدن به تولید، صنعت و اقتصاد کشور است که گاهی به قیمت جان مردم تمام می‌شود، از جهتی خودرو داخلی به لحاظ قیمت و کیفیت قابل رقابت با بازار جهانی نیست؛ در نظر داشته باشیم زمانی که هزینه تولید در کشوری افزایش یابد به اقتصاد آن کشور ضربه وارد می‌شود.

عضو هیات رئیسه مجلس اضافه کرد: در ۲۰ دی ماه سال گذشته در محور بهبهان – رامهرمز حدود ۶۰ خودرو به صورت زنجیره‌ای با هم تصادف داشتند که متاسفانه کیسه هوا(ایربگ) هیچ کدام از خودروها برای نجات رانندگان باز نشد، دستگاه‌های مسئول باید بر کیفیت خودروها نظارت کافی و اساسی داشته باشند. چرا استانداردها در ساخت خودرو رعایت نمی‌شود؟ همین آمار و ارقام منجر به عدم مسافرت مردم شده که نوعی به صنعت گردشگری کشور ضربه وارد شده است.

ضعف خودرو سازی را فراتر از ابعاد ملی بدانید

رشیدی با اشاره به ورود گردشگران خارجی به کشور تاکید کرد: ضعف‌های خودروسازی تنها ابعاد ملی را در بر نمی‌گیرد، ورود توریست‌های خارجی و نیاز آنها به وسایل نقلیه را پررنگ می‌کند، بی شک بی‌کیفیتی این محصولات ملی، جنبه‌های گسترده تری دارد که نیازمند تصمیم عاجلی از طرف تمام سازمان‌ها و نهادهای مختلف هستیم.

نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: در چند ماه اخیر مقام معظم رهبری برای کیفیت خودروهای داخلی هشدار دادند، نه تنها شاهد رشد کیفیت این محصول ملی نبودیم بلکه روز به روز با رشد قیمت نجومی خودروها و حتی دست نیافتنی آنها روبرو هستیم.

رشیدی در مورد اقدام مجلس برای واردات خودرو اظهار کرد: مجلس در بودجه سال جاری اجازه واردات ۷۰ هزار خودرو خارجی را صادر کرد تا مسیری برای رقابتی شدن تولیدات شرکت‌های خودروسازی باشد که متاسفانه هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، این مصوبه را مغایر با سیاست‌های کلی نظام دانست، این مخالفت‌ها بیشتر منجر می‌شود صنعت خودروسازی سیر قهقرایی را طی کند.

عدم نظارت بر قیمت بلیط هواپیما ضربه زدن به صنعت گردشگری است

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی یادآورشد: تلفات جاده‌ای در کنار بی‌کیفیتی خودروها جنبه دیگری از خسارات را تحت الشعاع قرار می‌دهد، متاسفانه در کنار بیمار بودن صنعت خودروسازی ما نتوانستیم صنعت هوایی کشور را برای حمل و نقل مسافران در ایام خاصی از سال تقویت کنیم تا شاهد کاهش قربانیان تصادفات جاده‌ای باشیم، بیشتر هواپیماهای کشور فرسوده هستند. امیدوارم با برطرف شدن تحریم‌ها شاهد رونق صنعت هوایی کشور در روزهای آینده باشیم، در کنار نوسازی این صنعت باید نظارت جدی بر روی قیمت بلیط هواپیما نیز صورت پذیرد.

رشیدی در پایان خاطرنشان کرد: هزینه سنگین مسافرت هوایی باعث شده که بسیاری از مردم از مسافرت هوایی امتناع کرده و ارزانترین مسیر که همان مسافرت جاده‌ای است را انتخاب کنند و هر ساله آمار تلفات نیز افزایش پیدا می‌کند، اگر تحریم‌ها برطرف شود و شاهد رونق فعالیت‌های شرکت توریستی باشیم بی‌تردید آژانس‌های هوایی چارترهایی را با قیمت مناسب برای استفاده مردم قرار خواهند داد.

نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین اخبار