استان کردستان پنجشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ ۱۶:۱۵ کد خبر :5254

کولبری به یک شغل در بین جوانان کردستان تبدیل شده است

نگرش امروز – صبح امروز جلسه شورای اداری شهرستان سروآباد که با حضور اسمائیل زارعی کوشا استاندار کردستان، شیوا قاسمی پور نماینده شهرستانهای مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولین این شهرستان تشکیل شد.

شیوا قاسمی پور پیرآمون معضل بیکاری و گسترش کولبری در کردستان به ویژه در میان جوانان این شهرستان گفت:متاسفانه امروز کولبری به یک شغل در بین جوانان این منطقه تبدیل شده است که باید با کار کارشناسی و تصمیمات دقیق این پدیده شوم از بین برود.

وی با بیان اینکه کولبری در شان مردم استان کردستان نیست تاکید کرد: باید شرایطی را فراهم کنیم که معضل کولبری که به خوراک دشمنان تبدیل شده از بین برود و این مهم با ایجاد اشتغالزایی محقق می شود.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد جمعیت شهرستان سروآباد در روستاها ساکن هستند گفت:‌ باید شرایطی را فراهم کنیم که روستاییان این شهرستان که در سال های گذشته مهاجرت کرده اند دوباره به محل زندگی خود برگردند و شاهد مهاجرت معکوس در این شهرستان باشیم.

وی به سخت کوشی مردم شهرستان سروآباد اشاره کرد و افزود: مردم این شهرستان بسیار تلاشگر و توانمند و اهل کار هستند به طوریکه بر روی سنگ ها کار کشاورزی می کنند که این مهم نشان دهنده توانایی و همت مضاعف آنها هستند.

قاسمی پور اضافه کرد: در روستای کوچکی مانند دیوزناو مردم آن سالانه بیش ۳۸۰ تن ماهی تولید می کنند که اکنون این ظرفیت به ۷۰۰ تن رسیده است و اگر فاز دوم آن نیز به بهره برداری برسد سالانه یک هزار و ۵۰۰ تن ماهی تولید می کنند که بیانگر تلاش و همت والای این مردم است.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین افزود: مقام معظم رهبری سه سال پشت سرهم به تولید اشاره می کنند که بیانگر توجه ویژه ایشان به این مقوله است لذا همه باید تلاش کنیم تولید و اشتغال در این شهرستان رونق بگیرد.

نماینده مردم شهرستان های سرواباد و مریوان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از مطالبات به حق مردم سروآباد فعال کردن ایستگاه های پمپاژ آب به اراضی کشاورزی و باغی آنها است.

وی تاکید کرد: کمتر شهرستانی وجود دارد که در تولید چند محصول کشاورزی وباغی رتبه نخست را داشته باشد که این مهم نصیب شهرستان سروآباد شده است که در تولید محصولاتی نظیر انار، انگور، انجیر، گردو و گیلاس رتبه برتر استانی را دارد.

قاسمی پور تاکید کرد:‌ راه نجات شهرستان سروآباد توجه به ظرفیت های مهم آن به ویژه در بخش کشاورزی، باغداری و گردشگری است لذا می طلبد مسوولان در این بخش ها توجه ویژه و بیشتری داشته باشند.

نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین اخبار