استان کردستان چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ ۵:۴۸ کد خبر :5213

۲هزار میلیارد ریال به سد سیازاخ دیواندره اختصاص یافت

نگرش امروز – محسن فتحی روز سه شنبه در جریان بازدید از سد سیازاخ دیواندره گفت: تکمیل سد سیازاخ بعد از ۱۸ سال، یکی از دغدغه های اصلی مردم بود که با پیگیری استاندار و نمایندگان، در سفر وزیر نیرو ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل سد اختصاص یافت و امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۱ با همت پیمانکاران کار تکمیل سد به اتمام برسد.

وی با اشاره به گنجایش ۲۳۰ میلیون متر مکعب آب در پشت سد افزود: در حال حاضر ۹ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده است تا امسال مردم شهر دیواندره و ۷۳ روستای مجتمع اوباتو برای تهیه آب شرب مشکلی نداشته باشند.

فتحی گفت: برای تصفیه خانه فاضلاب نیز در سفر وزیر نیرو ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت که امروز ۱۲۰ میلیارد ریال آن برای ادامه و تکمیل پروژه در اختیار پیمانکار گذاشته شد و امیدواریم تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

مدیرعامل شرکت آب استان کردستان هم در این بازدید اظهار داشت: هدف از بازدید سد سیازاخ اجرای مصوبات سفر وزیر نیرو برای تامین اعتبار سد سیازاخ و شروع به کار پیمانکاران بوده است.

آرش آریانژاد افزود: امسال با برنامه ریزی انجام شده و بارش های مناسب و ذخیره سازی آب، مردم و کشاورزان شهرستان دیواندره در تامین آب مشکلی نخواهند داشت.

وی ادامه داد: برنامه ریزی وزارت نیرو برای اتمام طرح های نیمه تمام حوزه آب با جدیت توسط وزیر نیرو دنبال می شود و باید بعد از سه سال کل طرح های نیمه تمام به پایان برسد.

لازم به ذکر است که وزیر نیروی دی ماه  سال گذشته  به منظور بررسی مسایل و مشکلات حوزه اب استان کردستان به این استان سفر کرده بود.

نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین اخبار