استان کردستان پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ ۲۲:۰۲ کد خبر :4787

دبیرخانه دائمی نوروز در سنندج دایر خواهد شد

نگرش امروز – اسماعیل زارعی کوشا روز پنجشنبه در آیین جشن بین‌المللی نوروز در سالن ۶ هزار نفری ۲۲ گولان سنندج اظهار داشت: به همت کسانی که برای برگزاری جشن نوروز اقدام کرده‌اند، از فردا و با ایجاد دبیرخانه دائمی نوروز، تولید محتوا خواهد شد تا از سال آینده این جشن با کیفیت بهتر و شکوه بیشتر به میزبانی سنندج برگزار شود.

وی از کمک‌های دبیر کمیسیون یونسکو در ایران برای واگذاری میزبانی جشن نوروز به کردستان تقدیر کرد و افزود: ۲۹ اسفند نیز در فضای باز همین ورزشگاه ۲۲ گولان، برنامه نوروز برگزار خواهد شد و میزبان مردم استان خواهیم بود.

استاندار کردستان حضور گسترده و پرشور مردم در جشن امروز را مایه مباهات و خرسندی دانست و یادآور شد: از اینکه برخی از شهروندان به دلیل محدودیت فضا، امکان حضور در مراسم را نداشتند، عذرخواهی می‌کنیم.

زارعی کوشا که با لباس کُردی در مراسم جشن نوروز حضور یافته بود، اظهار امیدواری کرد هر سال این آیین در کردستان برگزار شود و سنندج به میزبان دائمی نوروز جهانی تبدیل شود.

کاروان نوروزی اقوام ایرانی در قالب جشن جهانی نوروز که روز ۲۳ اسفند از باغ هنر تهران آغاز شده است، پس از گردش در شهرهای همدان و کرمانشاه روز پنجشنبه ۲۶ اسفند وارد سنندج شد.

کارناوال جشن نوروز متشکل از گروه‌های مختلف اقوام ایرانی و نمایندگان ۱۲ کشور جهان، امروز در پیاده راه فردوسی سنندج و خانه کرد به اجرای برنامه‌های متنوع و شادی نظیر هه‌لپرکی کُردی و دف نوازی پرداختند.

نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین اخبار