استان کردستان سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ ۱۴:۰۴ کد خبر :4744

همدان دروازه مسیر گردشگری غرب کشور است

نگرش امروز- «سید مسعود حسینی» روز سه شنبه در مسیر گردشگری غرب کشور در پیاده راه بوعلی همدان افزود: همدان با داشتن جاذبه های تاریخی و طبیعی متعدد همچون آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه، گنبد علویان، سنگ نوشته های گنج نامه، کلیساهای آنجلی و گریگوری، از جمله شهرهای مطرح در بحث گردشگری است.

وی خاطرنشان کرد: همدان که در محور غربی کشور با کرمانشاه ، سنندج، ایلام، لرستان و مرکزی مجاور است به عنوان نگینی در غرب کشور می درخشد.

شهردار همدان گفت: امروز در شهر همدان شاهد گروه های هستیم که نوروز خوانی و هنرنمایی می کنند و در ایام نوروز میزبانی شایسته ای از گردشگران نوروزی خواهند داشت.

حسینی ادامه داد: مردم همدان استقامت را از الوند، علم و ادب را از بوعلی و ادبیات را از باباطاهر و فرهنگ و تمدن را از هگمتانه به ارث برده اند.

آیین جهانی نوروز در مسیر گردشگری غرب کشور صبح امروز(سه‌شنبه) با محوریت معرفی آداب و رسوم این مناسبت و با حضور گروه‌های منتخبی از اقوام مختلف ایرانی و مهمانانی از یونسکو  در شهر همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران آغاز شد.

این رویداد در راستای معرفی هر چه بیشتر ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری غرب کشور در عرصه ملی و بین المللی در مسیر تهران – همدان – کرمانشاه – سنندج برگزار می شود.

نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین اخبار