استان فارس پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ ۱۶:۰۹ کد خبر :4591

حجم اعتبارات دولت و منابع مورد نیاز توسعه، با هم تناسب ندارد

نگرش نیوز – ابراهیم عزیزی، نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بعدازظهر امروز، ۱۹ اسفندماه در مراسم رونمایی از خودروی برقی با بیان اینکه حجم اعتبارات دولت و منابعی که برای توسعه نیاز است، با هم تناسب ندارد، گفت: باید بخش خصوصی و امکان حضور آن‌ها فراهم شود چراکه حمایت از بخش خصوصی می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف کمک کند.

وی با بیان اینکه خرداد ۱۴۰۰ در همین کارخانه جلسه‌ای برگزار شد در آنجا اصرار داشتیم که مجموعه آی تی ام سی باید به اصل خودش بازگشت کند، افزود: در آن زمان تفاهم‌نامه‌ای امضا شد که امروز اجرایی شده و نشان‌دهنده عزم و اراده خودروسازی جنوب است‌

عزیزی با تصریح اینکه امروز به برکت پشتیبانی که انجام شده این حرکت ارزشمند شروع شده است، افزود: استان فارس و شیراز ظرفیت‌های خوبی در حوزه صنعتی و حوزه‌های پیشران و محرک کشور دارد، باید از همه این ظرفیت‌ها برای توسعه استان و کشور استفاده شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۳۵ میلیارد اعتبار برای خط انتقال آب نیاز است که جز با ورود بخش خصوصی تامین آن ممکن نیست، گفت: توسعه صنعت ریلی در استان فارس یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است که برای تحقق آن و رسیدن به قله‌های صنعتی باید بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری مورد توجه و حمایت باشد.

وی با تصریح اینکه این نگاه ما را به اهداف می رساند، گفت: رویکرد دولتی و تکیه به منابع دولتی یعنی درجا زدن و عقبگرد؛ استان فارس در آی تی فرصت و ظرفیتی دارد که باید از آن به خوبی استفاده شود.

عزیزی با تاکید بر اینکه آی تی ام سی باید به روزهای پر اوج خود برگردد، گفت: حمایت همه جانبه نمایندگان از بخش خصوصی قطعی است تا این مسیر ادامه پیدا کند.

این نماینده مجلس افزود: از خرداد ۱۴۰۱ مجموعه شروع به کار کند تا پایان سال آینده به برکت حمایت و پشتیبانی هزار دستگاه خودرو برقی تولید شود و این میزان نیز در سال ۱۴۰۲ به تولید ۵ هزار دستگاه خودرو برسد.

نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین اخبار