استان کردستان یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ ۱۵:۴۰ کد خبر :4530

طرح پویش سنندج سبز آغاز شد

نگرش امروز _استاندار کردستان در این آیین که در پارک آشتی سنندج برگزار شد، اظهار داشت: فرهنگ غنی مردم کردستان و بویژه غنی مردم سنندج موجب به جریان افتادن چنین پویش‌های پربرکت، فرهنگی و ارزشمندی شده که عموم مردم را به این کار خیر و صدقه جاریه دعوت می کند.

اسماعیل زارعی کوشا افزود: در احادیث و روایات از پیامبر گرامی اسلام(ص) و بزرگان دین بصورت مکرر و متعدد بیانات ارزشمندی در فضیلت درختکاری و محترم نگاه داشتن درخت  بیان شده است و این وظیفه ما در این راستا سنگین تر می کند.

وی اضافه کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری ما به اینکه در شهرها، روستاها  ومناطق و سکونتگاهایمان نیاز داریم که شاهد گسترس فضای سبز، درختکاری و اقدام عمومی مانند این پویش باشیم .

استاندار کردستان با بیان اینکه این پویش می تواند یک اقدام بزرگ و ماندگار در استان کردستان باشد و به همه جای کشور تسری پیدا کند، گفت: از همه کسانی که برای این کار خیر قدم برداشته اند تقدیر کرده و با افتخار خودرا عضو کوچکی از پویش سنندج سبز می دانم.

 

شهردار سنندج نیز در این آیین اظهار داشت: اعضای شورای شهر و شهرداری در راستای خدمت به مردم در زمینه فضای سبز این  پویش مردمی و علمی را با کمک دانشگاهیان، نخبگان و دلسوزان این عرصه راه اندازی کرده اند.

سیدانور رشیدی افزود: باید تلاش کنیم که با همکاری و همراهی مردم سنندجی که روزی  باغ ها و درختان عظیمی داشته را سبزتر از پیش کرده و مردم سرزنده تر و شاداب تر و هوایی تمیزتر از حال حاضر داشته باشند.

وی یادآور شد: در مناطق کم برخوردار شهرداری بدلایل وجود زمین های قولنامه‌ای و ساخت و سازهایی که در گذشته بوده مشکلاتی دارد که تقاضا می شود در نواحی منفصل نایسر، ننله و حسن اباد و مناطق کم برخوردار از طریق راه و شهرسازی و ادارات زیربط زمین برای احداث فضای سبز در اختیار ما قرار گیرد.

 

نایب رییس شورای شهر سنندج نیز در این آیین گفت: روز درختکاری اما بدین معنا نیست که صرفا در این روز به کاشت درخت رو بیاوریم  بلکه این روز تلنگری است که بیشتر در خدمت محیط زیست بوده و از آن حفاظت کنیم.

محمد رضایی افزود: بی شک هر کجا که درختانی قد و قامتی برافراشته اند از عملکرد مردمانش نشات گرفته و اعضای شورا و شهرداری در نظر دارند هرچه بیشتر در خدمت مردم باشند.

وی با بیان اینکه حیات و ممات ما به محیط زیست وابسته است، ابراز امیدواری کرد، با ارتقای فناوری و مدیریت صحیح و استفاده بهینه از امکانات بیشتر در خدمت سنندج سبز بوده و سنندجی  سبزتر از همیشه داشته باشیم.

نخستین روز هفته منابع طبیعی در تقویم به نام روز «درختکاری» نامگذاری شده است و هر سال رهبر معظم انقلاب شخصا نسبت به غرس نهال اقدام می‌کنند.

سنت حسنه درختکاری ریشه در فرهنگ دینی و ملی مردمان کشور عزیزمان ایران دارد و در تقویم رسمی ۱۵ اسفند به عنوان «روز درختکاری» نامگذاری شده است. گرامیداشت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری از ۱۵ تا ۲۱ اسفند بیش از چهار دهه است با اجرای مراسمهای مختلفی در اقصی نقاط کشور برگزار می‌شود.

نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین اخبار