استان البرز یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ ۸:۰۸ کد خبر :4510

ردپای چند مامور دولت، در بزرگترین پرونده فرار مالیاتی استان البرز

نگرش نیوز – حسن مددی دادستان عمومی و انقلاب استان البرز اظهار کرد: در استان البرز ۶۷۵ ساختمان که با تخلف ساخته شده بود داشتیم و ۱۸ دستگاه دولتی قوانین مربوط به تخریب بناهای غیرمجاز را اجرا کرده و وضعیت آن‌ها تعیین تکلیف شده است و تنها ساختمان مربوط به ۲ نهاد نظامی و همچنین یک دستگاه دولتی به لحاظ اینکه امدادی و دچار مشکل بوده باقی مانده است که آن‌ هم به زودی تعیین تکلیف خواهد شد.

وی تاکید کرد: همانطور که عرض کردم قانون رفع تصرف اراضی ملی و همچنین تخریب بناهای غیرمجاز باید به تدریج در خصوص همه ۶۷۵ ساختمان انجام شود و نتیجه به اصحاب رسانه اطلاع رسانی خواهد شد.

مددی همچنین تصریح کرد: برخی از افراد تصور می‌کنند اگر تخلفی را انجام دهند و در نهایت به سمت کمک به موسسات خیریه بروند تا بتوانند از مالیات فرار کنند، تصور غلط و اشتباهی دارند و مشارکت با خیریه‌ها برای فرار از مالیات موجب قانونی ندارد.

او در ادامه اضافه کرد: دولت در سیستم جدید در بخش مالیات پیش بینی‌های لازم را کرده است و اشخاصی که مرتکب فرار مالیاتی شده باشند شناسایی شده و به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند و به عنوان مجرم تحت پیگرد قضایی قرار می‌گیرند.

دادستان عمومی و انقلاب استان البرز یادآور شد: در استان البرز یک پرونده بسیار بزرگ فرار مالیاتی در دست پیگیری داریم و چون در حال طی کردن مراحل تحقیق نهایی است از بیان جزئیات مبلغ آن معذورم.

مددی همچنین اظهار کرد: این پرونده فرار مالیاتی مرتبط با فرار مالیاتی برخی از افراد در بعضی از شرکت‌ها است که هم بخش خصوصی را شامل می‌شود و هم بخش‌هایی از آن در خصوص برخی از مأمورین دولتی است که آن‌ها هم در آن دخیل هستند.

نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین اخبار