استان کردستان شنبه ۷ اسفند ۱۴۰۰ ۱۶:۲۰ کد خبر :4345

اگر وزیر راه و شهرسازی اقدامی مناسبی درجهت رفع مشکلات فرودگاه سنندج انجام ندهد،مکانیسم ثانویه برای پیگیری را فعال خواهیم کرد

نگرش امروز _محسن فتحی با انتقاد از کاهش پروازهای فرودگاه سنندج اظهار داشت: متأسفانه پروازهای سنندج به دو روز در هفته و آن هم صرفاً به مقصد تهران کاهش یافته و این نه قابل کتمان است، نه قابل گذشت و نه در شأن مردم استان کردستان است و با این شرایط، انگار باید فرایند تعطیل شدن آن را نظاره‌گر باشیم.

وی وزیر راه و شهرسازی را به مجلس فرا خواند تا از او در باره چرایی کاهش پروازهای فرودگاه سنندج و عدم توسعه آن سؤال کند و گفت: فرودگاهی که قدمت آن به  حدود ۷۰ سال می‌رسد و بیش از نیم قرن به شکل نوین فعالیت دارد، امروز متأسفانه کارش به جایی رسیده که رسانه‌ها از آن به عنوان فرودگاه بدون پرواز یاد کرده و این اهانت به مردم کردستان است و ما و مردم را آزار می‌دهد.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس افزود: کرسی نمایندگی مجلس جایی نیست که نسبت به این اتفاقات و مسائل استان سکوت کند و وزیر راه و شهرسازی باید نسبت به این واقعیت تلخ پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه مسئولان، شرایط  فرودگاه سنندج را با فرودگاه‌های استان‌های مجاور مقایسه کرده و ببیند چه محرومیتی مردم کردستان را در این بخش رنج می‌دهد، تصریح کرد: سؤال اینجاست مگر می‌شود با چنین فرودگاهی سخن از توسعه کردستان، برقراری عدالت و توجه به مرزنشینان سر داد؟ توسعه روابط همه جانبه با اقلیم کردستان عراق که برنامه مهم دولت است، با تعطیلی پرواز تهران ـ سنندج ـ سلیمانیه به نتیجه می‌رسد؟!

فتحی بیان کرد: آیا چرخه گردشگری سلامت و سایر حوزه‌ها، رفت و آمد دانشجویان، سرمایه‌گذاران، مسافران خارجی که از طریق کردستان وارد ایران می ‌شوند و البته چرخه اشتغال مستقیم و غیر مستقیم فرودگاهی دچار اختلال نمی‌شود؟

عضو مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: درباره فرودگاه سنندج، سؤال‌های زیادی در اذهان عمومی مطرح است و اگر وزیر راه و شهرسازی اقدامی مناسب صورت ندهد و پاسخ قانع‌کننده‌ای برای مردم کردستان نداشته باشد، مکانیسم ثانویه برای پیگیری فعال خواهیم کرد.

نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین اخبار