مجلس پنجشنبه ۵ اسفند ۱۴۰۰ ۲۱:۰۷ کد خبر :4316

مصوبه مجلس برای احداث و تجهیز کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها

نگرش امروز – نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ با افزایش ۲ درصدی هزینه صدور پروانه ساختمانی در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر موافقت کردند.

وکلای ملت، در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور با بند الحاقی ۴ تبصره ۶ ماده واحده این لایحه مصوب کردند که شهرداری‌های شهرهای بالای پانصد هزار(۵۰۰٫۰۰۰) نفر جمعیت موظفند بابت صدور هرفقره پروانه ساختمانی اعم از مسکونی، صنعتی و تجاری، دو درصد(۲%) مازاد بر عوارض شهرداری مربوطه از متقاضیان پروانه وصول و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری کل واریز کنند تا  منابع حاصله برای احداث، تکمیل و تجهیز رده های انتظامی با اولویت کلانتری ها و پاسگاه ها هزینه شود.

همچنین نمایندگان مجلس، هرگونه سرمایه گذاری و تولید در زندان ها، که در راستای اشتغال زندانیان باشد را از مالیات معاف کردند.

وکلای ملت در مصوبه خود در جریان بررسی بند الحاقی ۳ تبصره ۶ ماده واحده این لایحه، مصوب کردند: به منظور توسعه اشتغال زندانیان، در سال ۱۴۰۱ سود حاصل از سرمایه گذاری و تولید در درون زندان‌ها، پس از تأیید سازمان زندان‌ها و  اقدامات تأمینی و تربیتی کشور مشمول مالیات با نرخ صفر باشد.

مجلس در ادامه و در جریان بررسی بند الحاقی (۵) تبصره (۶) ماده واحده لایحه بودجه، عوارض آزادراه‌هایی را که پس از دوران مشارکت به دولت واگذار شده است به میزان ۱۰ درصد افزایش داد.

منابع حاصله از این افزایش، ماهیانه به حساب درآمد عمومی خزانه داری کل کشور واریز می شود.

نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین اخبار