استان کردستان پنجشنبه ۵ اسفند ۱۴۰۰ ۱۷:۰۴ کد خبر :4311

هر تصمیم شورا،مبنی بر ماندن یا برکنای را قبول میکنم

نگرش امروز _سیدانور رشیدی صبح امروز در جلسه پاسخ به طرح سؤال اعضای شورای شهر سنندج که در سالن جلسات شورای شهر برگزار شد، با بیان اینکه تذکر و طرح سوال حق اعضای شورای شهر بوده و امروز حضور یافته که پاسخ‌گو باشم اظهار داشت: به هر قیمتی نمی‌خواهم که شهردار باشم چراکه پذیرفتن مسئولیت در این شرایط کنونی و وضعیت نامناسب اقتصادی، یک تکلیف است.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی جنگ اقتصادی و عملیات روانی به راه انداخته و همه باید دَین خود را نسبت به کشور و شهرمان ادا کنیم گفت: بنده وظیفه داشته که در این شرایط نامناسب اقتصادی مسئولیت پذیرفته و خدمتگزار مردم هستم.

شهردار سنندج با بیان اینکه حق نظارتی شورا محفوظ و شهرداری نیز، هدفی جز خدمت‌رسانی نداشته و هر کس باید پاسخ‌گوی عملکرد و رفتار خود باشد، تصریح کرد: در موقعیت کنونی صلاح نمی‌بینم که شهرداری را دچار حاشیه و قضایا و شب‌گردی‌هایی در زمان انتخاب شهردار را بازگو کنم! سعی کرده منافع شهر را دیده نه منافع شخصی.

وی با بیان اینکه ۲۷سوال اعضای شورای شهر دغدغه به‌حق مردم و شورا است، افزود: جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز و مقابله با دلالان این حوزه، هدف بنده بوده اما سؤال اینجاست تاکنون در این حوزه چه موضع‌گیری از سوی اعضای شورا در برابر رأی دیوان عالی کشور صورت گرفته است؟

رشیدی در واکنش به یکی از سوالات مطرح‌شده که در حوزه ساخت و ساز غیر مجاز اعضای ستادهای انتخاباتی فعالیت داشته و سوءاستفاده کرده‌اند،  بیان کرد: در طول ۱۴سال اخیر بنده از چه فردی درخواست پول کرده‌ام؟

وی مدعی شد: آمادگی خداحافظی از این مسئولیت را داشته اما قبول نمی‌کنم که با آبرویم بازی کنند.

شهردار سنندج در پاسخ به چرایی فعالیت نیروهای شاغل شهرداری در ادارات دیگر گفت: شهرداری ماهانه حق و حقوق ماهانه ۸۵ نفر نیرو را پرداخت کرده که در سوم آبان‌ماه سال‌جاری در مکاتبه‌ای با استاندار سابق، خواستار بازگشت این نیروها شده‌ام اما به دلیل جابه‌جایی استاندار، این وقفه ایجاد شد و در آینده نزدیک این کار انجام خواهد شد.

وی در پاسخ به چرایی حقوق معوقات خاطرنشان کرد: علاوه بر ۲۵۶میلیارد تومان بدهی پیمانکاران دوره‌های گذشته، ۱۵۰ میلیارد تومان احکام‌ حقوقی محکومیت شهرداری نیز در راه است؛ در این شرایط کنونی که درآمد پایدار در شهرداری نیست، بسترهای سرمایه‌‌گذاری فراهم و شهرداری ۱۷۲ میلیارد تومان درآمد کسب کرده و حقوق معوقات ۶ماه را به روز و هیچ‌گونه بدهی نداریم.

شهردار سنندج با بیان اینکه حقوق شهرداری از محل ماده ۱۰۰ حدود ۱۲۰میلیارد تومان بوده و از افرادهای دانه‌درشت، گردن کلفت و کسانی که در کمیسیون ماده ۱۰۰ محکوم شده‌اند، ۳۰میلیارد تومان طلب داریم؛ ادامه داد: تا احقاق این حق، کوتاه نخواهم آمد، کما اینکه بارها این موارد را پیگیری کرده و از دستگاه قضایی درخواست داشته که در تسریع رأی دیوان و بازپرداخت این حقوق، یاری‌مان کنند.

وی ابراز داشت: اگر در آینده این افراد حقوق شهردرای را پرداخت نکنند، آنها را به‌نام رسانه‌ای کرده تا مردم آنها را بشناسند.

رشیدی دلیل انجام ساخت و ساز غیر مجاز را در وجود دلالان، اراذل و اوباش با سلاح سرد و نفوذ افراد فاسد به برخی از ادارات و شهرداری سنندج، عنوان کرد و افزود: عدم رأی دیوان و صدور سند زمین‌های قولنامه‌ای و فروش زمین‌های کشاورزی نیز جز دلایلی بوده که در این حوزه نتوانسته‌ایم موفق عمل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید برنامه‌ها مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز بازدارنده باشد، اعلام کرد: در این راستا آسیب‌شناسی کرده و رایزنی‌هایی با ادارات متولی برای برگزاری جلسات و ساماندهی این حوزه انجام شده است.

شهردار سنندج در پاسخ به سؤال دیگر اعضای شورای شهر با بیان اینکه استعلام معاونان و نیروهای منتسب‌ شده اخیر در  شهرداری انجام و حراست نیز در جریان است، افزود: اگر چنانچه هر کدام از اعضای شورای شهر مستنداتی از تخلفات مسئولان جدید شهرداری داشته، ارائه کرده تا با آنان برخورد شود.

وی در رابطه با چرایی عدم‌پرداخت بیمه تامین اجتماعی نیروهای شهرداری گفت: زمانی که شهرداری سنندج را تحویل گرفته، شهرداری ۳۴میلیارد تومان به بیمه تامین اجتماعی بدهکار بود که پیگیر حل این مشکل هستیم، در طول دوران بنده هیچ بدهی ایجاد نشده است.

شهردار سنندج در پاسخ به سؤال اعضای شورای شهر مبنی بر اینکه ۴۲نفر در شهرداری به‌عنوان نامه‌رسان به‌کارگیری شده است؟ توضیح داد: ۲۰نفر در ۴ منطقه مشغول به‌ این کار بوده و فعالیت ۴۲ نفر در این حوزه صحت ندارد و مقدمات شهرداری الکترونیک نیز انجام شده است.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا به شهرداران منطقه تفویض اختیارات نشده است، مدعی شد: شهردار و معاونان شهرداری مناطق با رابطه و فشار اعضای شورای شهر که شفاف‌سازی خواهم کرد، ۱۵نفر از نیروهای پاکبان را بدون اطلاع قبلی، جابه‌جا کرده و در جاهای دیگر به‌کارگیری کرده‌اند! که در این راستا مستندات آن را در اختیار رسانه‌ها قرار خواهم داد.

رشیدی در خصوص چرایی جولان حیوانات مزاحم (سگ‌های ولگرد) در سطح شهر عنوان کرد: با دامپزشکی و انجمن‌های مردم نهاد اقداماتی برای جمع‌آوری آنان انجام شده و یکی از دلایل عزل مدیر سازمان پسماند شهرداری سنندج همین بی‌توجهی به خواسته مردمی بود که قطعاً با تغییر مدیریتی این حوزه، در آینده نزدیک با کمک و مشارکت مردم و NGOها برنامه‌هایی برای مدیریت و ساماندهی این حوزه داریم.

وی در پاسخ به چرایی عدم ایفای تعهد در ایجاد گرمخانه‌ها در سطح شهر سنندج گفت: در برخی از محلات سطح شهر همچون بهاران کارتن‌خواب نداشته اما در محله ۱۷شهریور شبانه ۹۰نفر را ساماندهی کرده و هیچ گونه مشکلی در کمک به این عزیزان نداریم.

شهردار سنندج در پاسخ به چرایی عدم ساماندهی دستفروشان و وانت‌های میوه‌فروش مدعی شد: پدیده دستفروشی و وانت‌های میوه فروش تنها مربوط به شهرداری نبوده و سایر ادارت نیز باید پاسخ‌گو باشند، دلیل این کار ناشی از بیکاری و مهاجرت روستانشینان به شهر بوده اما امروز با تعیین و اعمال چهار نقطه جدید در سطح شهر(روبروی سردخانه و دانشگاه یزدان‌پناه، بلوار حمدی بهاران و ۲۸دی) و در صورت همکاری راهنمایی و رانتدگی و صداوسیما در آینده این معضل حل خواهد شد.

وی در پاسخ به دلایل رفت‌وروب نامناسب معابر و کوچه‌های اصلی ادامه داد: برخی از نیروهای پاکبان تغییر وضعیت کاری داده و در جلسه‌ای رسمی با حضور اصحاب رسانه که برخی از اعضای شورای شهر با روابط و فشار کاری آورده‌اند، شفاف‌سازی خواهم کرد.

شهردار سنندج در پاسخ به چرایی تعطیلی حوزه عمران عنوان کرد: زمانی‌که شهرداری را تحویل گرفتم پایان فصل کاری بوده و هیچ عقلی قبول نمی‌کند که شهرداری با این همه بدهی، طرح‌های جدید اجرا کند اما جداره‌سازی ورودی شهربه مشاور داده شده و مطالعات آن در حال انجام بوده و پروژه‌های سه راه نایسر و تعریض پل قشلاق و ادامه بلوار کردستان نیز در حال انجام است.

وی یکی از دغدغه‌های شهروندان را ساماندهی ترافیک هسته مرکزی و سطح شهر خواند و اعلام کرد: ایجاد دو تقاطع غیرهمسطح در پارک محمدی برای کاهش بار ترافیکی و تسهیل در رفت و آمد را مد نظر قرار داده‌ و تقاطع‌های غیرهمسطح هم در مسیر ۲۲ گولان با کارهای مطالعاتی انجام خواهد شد؛  با تصمیم اعضای شورای شهر، می‌توان در فصل عمرانی، طرح‌های عمرانی جدید ایجاد کرد.

رشیدی در بخشی دیگر از سخنان خود از پرداخت حقوق معوقه ۷ماهه نیروها و خودروهای استیجاری خبر داد و در خصوص مشکلات سرمایه‌گذاری گفت: در گذشته این مشکل وجود داشته اما با رایزنی با استاندار، ابر پروژه‌ قشلاق-گریزه تعریف شده که در صورت اجرا، درآمدزایی و رونق خاصی در این‌ حوزه انجام خواهد شد.

وی درباره مشکلات پروژه سنه‌سنتر مدعی شد: علی‌رغم اینکه ایراداتی به قرارداد و نحوه کارشناسی و سهم شهرداری در این پروژه گرفته شده و هنوز مشکلات رفع نشده اما قصد همکاری و تأمین حق و حقوق شهرداری را داشته و هر گونه پیش‌فروش تا زمان تعیین تکلیف، غیرقانونی و در این رابطه مکاتبات لازم انجام شده است. پیگیر جلوگیری از تضییع حق و حقوقات شهرداری بوده و باید مشکلات قرارداد برطرف شود.

شهردار سنندج درباره چرایی حضور خود در تهران در زمان بحزان بارش برف اخیر توضیح داد: بنده قبل از آن بارش برای حضور در برنامه قبلی جهان شهر خلاق موسیقی با هماهنگی حاضر شدم که روز بعد آن بلافاصله در شهر حضور یافتم.

وی مدعی شد: ضعف کم‌کاری‌ها در بارش اخیر برف تنها مقصر شهرداری نبوده چراکه علی‌رغم فرسودگی ماشین‌آلات، رسالت خودمان را انجام دادیم و وجدانمان راحت است! در گذشته نیز هیچ شهرداری داخل کوچه‌ها را پاک‌سازی نکرده و ما نیز اولویتمان پاکسازی معابر و خیابان‌های اصلی بود.

رشیدی گفت: بنده شورامحور و شوراباور بوده و هر چقدر قانون را رعایت کنیم می‌توانیم موفق‌تر شویم؛ انتظار می‌رود شورا سیاسی نباشد و رسالت کاری خود را حفظ کند.

شهردار سنندج ضمن عذرخواهی از اعضای شورای شهر بابت همه قصورات یادآور شد: با همکاری یکدیگر می‌توانیم مشکلات سطح شهر را حل کنیم؛ هر تصمیم شورا مبنی بر ماندن یا برکناری را قبول کرده و دست‌ بوس تک تک اعضای شورا هستم.

نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین اخبار