استان کردستان چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ ۱۴:۲۸ کد خبر :3869

پرداخت تسهیلات بدون ضامن در مرحله نخست شامل کارکنان، بازنشستگان و مستمری‌ بگیران دستگاه‌های دولتی، شرکت‌های دولتی، نهادهای عمومی غیردولتی و شرکت‌های بزرگ خصوصی در استان می‌شود

نگرش امروز_ علی‌اشرف یوسفی‌قیاسی دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های کردستان گفت: پرداخت تسهیلات بدون ضامن در مرحله نخست شامل کارکنان، بازنشستگان و مستمری‌ بگیران دستگاه‌های دولتی، شرکت‌های دولتی، نهادهای عمومی غیردولتی و شرکت‌های بزرگ خصوصی در استان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ مشتریانی که مشمول این طرح هستند در قالب سه دسته مشخص شده که شامل شاغلین دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های عمومی غیردولتی و یا شرکت‌ها معتبری است که در سطح استان فعالیت می‌کنند.

وی افزود: متقاضیان اگر در گروه‌های A ،B ،C قرار بگیرند می‌توانند تسهیلات از صفر تا ۵۰ میلیون تومان را با گواهینامه کسر حقوق، از ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان را با گواهینامه کسر حقوق به اضافه چک و یا سفته دریافت کنند.

دبیرکمیسیون هماهنگی بانک‌های کردستان  تصریح کرد: گروه بعدی کارمند شرکت‌های خصوصی معتبر به تشخیص بانک هستند که آنها نیز می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

یوسفی‌قیاسی خاطرنشان کرد: این افراد می‌توانند با ارائه گواهی کسر حقوق و چک یا سفته تسهیلات تا سقف ۵۰ میلیون تومان دریافت و برای دریافت تسهیلات بیشتر از ۵۰ میلیون تومان یک ضامن معتبر نیز نیاز دارند.

وی اظهار کرد:‌ گروه C شامل آن دسته از افرادی می‌شود که حقوق بگیر شرکت‌های خصوصی معتبر به تشخیص بانک هستند که برای دریافت تسهیلات حتما باید در کنار گواهینامه کسر حقوق برای دریافت تسهیلات تا سقف ۵۰ میلیون تومان باید ضامن ارائه کنند.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های کردستان در پایان نسبت مصارف به منابع شبکه بانکی را بیش از ۱۰۰ درصد بیان کرد و افزود: با لحاظ نرخ ذخیره قانونی بانک مرکزی، بانک‌های استان کردستان بیش از سپرده‌های در اختیار خود، تسهیلات در بخش‌های مختلف به مردم استان پرداخت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: تمام بانک‌های استان در این ماه‌های پایان سال ملزم به خدمت‌رسانی به مردم خصوصا وام‌گیرندگان هستند.

نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین اخبار