عناوین دیگر یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ ۱۹:۵۵ کد خبر :3778

شهردار اهواز مدیریت سازمان پارکها و فضای سبز این شهرداری را تعیین تکلیف کند

نگرش امروز – این روزها با توجه به حجم بالای ساخت و سازهای شهری در اهواز، معضلات عدیده ای مانند افزایش بی رویه جمعیت، گسترش کالبدی غیرهدفمند و افزایش آلودگی های زیست محیطی را به همراه داشته که در این بین توسعه فضاهای سبز میتواند نقش بسیار مهمی در حفظ و تعادل محیط زیست و تعدیل آلودگی هوای اهواز ایفا کند، ضمن اینکه فضای سبز شهری از جمله کاربری هایی است که توزیع و پراکنش آن در سطح شهر اهمیت قابل توجهی دارد.

در اهواز اما این فضا با فقر شدید توسعه و مخصوصا طی سالهای گذشته مدیریت هدفمند و کاربلد دچار شده است. فضایی که می بایست به ازای هر نفر ۲۵ متر باشد تنها حدود ۶ متر است. لازم به توضیح است در مراکز نظرسنجی شهرداری اهواز در خصوص تعیین اولویت‌های مردم عنوان شده پس از مشکلات بالازدگی فاضلاب، آسفالت و شبکه معابر، دو موضوع توسعه مراکز تفریحی و تغییر پوشش گیاهی فضای سبز در صدر نیازهای مردم این شهر است.

اما این مهم با حضور مدیرانی کاربلد صورت می پذیرد که طی دوسال گذشته با قطار توسعه ای که شهرداری برای اهواز به راه انداخته همراه نبوده اند و در اولین موارد همچون نگهداری وسایل سازمان پارکهای شهرداری اهواز درمانده اند!

همانگونه که در این تصاویر دیده می شود و در حالیکه تا عید نوروز کمتر از دو ماه مانده و همه کلانشهرها درحال برنامه ریزی برای برگزاری هرچه با شکوه تر نوروز باستانی هستند، مسئول سازمان پارک ها و فضای سبز کلانشهر اهواز به ماموریتهای بی حاصل رفته و خود را سرگرم تجمیع رضایت برخی افراد سیاسی کرده و وسایل بازی و… خریداری شده این سازمان بلاتکلیف زیر باران و آفتاب در حال از بین رفتن است!

در این میان باید پرسید چه کسی مسئول هدررفت بیت المال در این سازمان است؟ چرا سازمان پارک ها تاکنون در این خصوص تمهیداتی نیندیشیده است؟ آیا شخصی که مسئول اجرائیات یک منطقه بوده میتواند مدبری توانمند برای توسعه فضای سبز شهری و پارکهای این کلانشهر باشد؟

به گزارش نگرش امروز، رضا امینی شهردار اهواز که طی ماههای گذشته عملکرد مطلوبی داشته می بایست این مدیران کارنابلد را که برخی اعضای شورا را هم نیز در حمایت خود دارند تعویض کند و به جای آنها افرادی متخصص و کاربلد منصوب نماید. این رسانه از تعویض یک چنین افرادی به جهت توسعه کلانشهر اهواز و دیگر شهرهای استان خوزستان حمایت می کند.

 

بررسی مشکلات این سازمان ادامه دارد…

نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین اخبار