استان کردستان چهارشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۰ ۱۱:۱۸ کد خبر :3657

نیاز‌های استان به صورت کارشناسی مورد بررسی و تجهیزات و امکانات مورد نیاز در استان کردستان تقویت می‌شود.

نگرش امروز – احمد وحیدی وزیر کشور در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کردستان با اشاره به اینکه مدیریت موفقی را در استان کردستان در موضوع برف سنگین شاهد بودیم، گفت: در این مدت با استاندار کردستان درخصوص مدیریت مساله و تقویت روند امداد رسانی و باز شدن مسیر‌های روستایی در ارتباط بودم.

وی با اشاره به اینکه با نعمت بزرگ برف، شادی عظیمی در میان مردم عزیز کردستان ایجاد شد، خاطرنشان کرد: در حوزه کشاورزی و آب، بارش سنگین برف تحول عظیمی در استان ایجاد خواهد کرد که باید به نحو مناسبی مورد استفاده و توجه قرار گیرد.

او اضافه کرد: پیش بینی‌های اولیه بر این بود که امسال سال کم بارشی خواهد بود، اما به لطف خداوند شاهد برف و باران سنگین در کشور بودیم و خوشبختانه سد‌ها و منابع آبی تا حدودی در فرایند مناسبی قرار گرفته اند.

وحیدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کم سابقه بودن بارش برف در طی ۱۰ الی ۱۵ سال گذشته، گفت: با وجود این حجم از بارش و برودت، با مدیریت مناسب هیچ تلفاتی در حوزه جاده‌ها و راه‌های مواصلاتی کشور صورت نگرفت که جای تقدیر از عوامل نیروی انتظامی و استانداری کردستان دارد.

وی اضافه کرد: کار‌های بسیار با ارزشمندی از سوی داوطلبان هلال احمر و سایر نیرو‌ها در رساندن آب و نان و سایر احتیاجات زندگی برای هموطنان عزیز گرفتار در برف صورت گرفت.

وزیر کشور همچنین گفت: در طی این مدت اقدامات بسیار خوبی هم از سوی نیرو‌های راهداری در باز کردن به موقع جاده‌ها و مسیر‌های ارتباطی انجام گرفت و امروز هیچ روستایی نیست که ارتباطش با شهر قطع باشد که ارزشمند است.

وی گفت: همه دستگاه‌ها در میدان حضور داشتند و با تدبیر انجام گرفته آب، برق و گاز قطع نشد که باید این روحیه جهادی و انقلابی برای پیشبرد خواسته‌های مردم به نحو مطلوبی ادامه یابد.

وحیدی در ادامه گفت: کاستی‌ها و نیاز‌های استان به صورت کارشناسی مورد بررسی و تجهیزات و امکانات در استان کردستان تقویت می‌شود.

وی اضافه کرد: باید سطح آمادگی در حوزه امداد رسانی و کمک رسانی به مردم عزیز ارتقا یابد و در این خصوص با وزیر اقتصاد و دارائی، گفتگو‌های جدی برای رفع مسائل گمرکی در حوزه تامین نیاز ماشین آلات شهرداری‌ها انجام شده است.

وحیدی در پایان صحبت‌های خود با اشاره به ضرورت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به موقع مردم در شرایط بحرانی برای کنترل مطلوب‌تر اوضاع، گفت: همه فعالان و دست اندرکاران استانی در کنار مردم نقش آفرینی اثربخش و مثبت در مدیریت شرایط داشته اند و باید در نظر داشته باشیم که هر جا مردم محور قرار گیرند؛ کار به نحو موثری پیش می‌رود.

نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین اخبار