استان اصفهان پنجشنبه ۳۰ دی ۱۴۰۰ ۱۴:۰۳ کد خبر :3377

برخی مواقع سلایق سیاسی باعث تضییع حق و حقوق مردم تضییع می شود

حاجی‌دلیگانی

حسینعلی حاجی دلیگانی روز پنجشنبه در جلسه بررسی فرصت‌ها و چالش‌های استان در حوزه مدیریت شهری و نقش شوراها در ایجاد توسعه پایدار که با حضور رؤسای شوراهای استان برگزار شد، اظهار داشت: یکی از چالش‌ها و تهدیدات که ما بعضاً به آن توجه نداریم این است که به منابع درآمدی و یا قوانینی که می‌تواند به پیشرفت و رفع مشکلات ما در حوزه‌های شهری و روستایی کمک کند، اشرافیت لازم را نداریم.

او افزود: برای مثال اینکه قانون بودجه چه ظرفیت‌هایی دارد یا برنامه پنج ساله یا امثالهم… حداقل هفت- هشت مورد قوانین دائمی و پنج ساله و…وجود دارد که اِشرافی بر ظرفیت‌های آن‌ها نیست.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های قانونی، ادامه داد: سال ۱۳۹۸ یک عدد خیلی خوبی در قانون بودجه وجود بود که کلانشهرها می‌توانستند استفاده کنند اما تنها شهری که همه این بودجه را استفاده کرد، مشهد بود یا اگر امروز پروژه‌ای باشد که سوخت مایع را حذف کنید یا صرفه جویی در سوخت، قانون وجود دارد که با اعتبار آن را اجرا کند.

حاجی‌دلیگانی با بیان اینکه برخی مواقع هوا و هوس‌ها و سلایق سیاسی باعث می‌شود که حق و حقوق مردم تضییع شود، ابراز داشت: باید از فرصت و شرایط امروز استفاده کرد. از تعاملی که اکنون در نوع ساختار کشور بین قوه مجریه، مقننه و قضائیه وجود دارد باید استفاده کامل در جهت خدمت به مردم داشته باشیم، این همه شهید دادیم این نظام به راحتی به وجود نیامده است. قبل از انقلاب ما کجا بودیم و به کجا رسیدیم؟ شهدا ما را به این جایگاه رساندند و مردم مطمئن باشند که دنبال کارشان هستیم این یک فرصت استثنایی است.

او خاطرنشان کرد: اکنون طرحی را در مجلس دنبال می‌کنیم که بار مالی هم دارد اما در وزارت کشور دو قسمت وجود دارد که یکی حاکمیتی و دیگری غیرحاکمیتی است که شوراهای اسلامی را در برمی‌گیرد؛ از این رو به دو وزارت خانه نیاز است زیرا شهردارها این احساس را دادند که در سطح دولت و کشور کسی از حقوق آنان دفاع نمی‌کنند.

حاجی دلیگانی بر عدالت محوری در طرح‌های شهری تاکید کرد و گفت: کنار یک کلانشهری واقع شده‌ایم که تا ۵۰ کیلومتر آن را ما باید هزینه دهیم؛ یک سوزن چرخ خیاطی که می‌خواهد احداث شود، از نظر محیط زیست آلاینده است، لذا ما تا اینجا هزینه بزرگ شهر اصفهان را می‌دهیم و این بزرگ‌شهر نیز باید نسبت به بقیه شهرستان‌ها کمک کند.

او اضافه کرد: نبود برخی امکانات برای مثال اتوبوس‌های شهری مناسبی که در شهر اصفهان در زمستان‌ها گرم است و در زمستان‌ها سیستم گرمایشی دارد، در برخی شهرستان‌ها باعث احساس تبعیض می‌شود. بخش میمه الان نسبت به اول انقلاب جمعیت نصف شده است. تبعیض باعث انتقال جمعیت می‌شود.

نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین اخبار