استان خوزستان سه شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ ۱۸:۵۳ کد خبر :3304

سوءمدیریت در منابع آبی یعنی بحران

نگرش امروز – مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی در مورد بحران بی آبی کشور به واسطه هزینه‌ زیاد منابع آبی برای کشاورزی، گفت: موضوعات متفاوتی که امروز تبدیل به مشکل شده به دلیل سوءمدیریت در تصمیم‌گیری‌ است؛ گاهی همین تصمیم‌گیری‌ها در بلند مدت به ضرر منافع و منجر به ایجاد توسعه نامتوازن خواهد بود.

محیط زیست قربانی سوءمدیریت شده است

وی افزود: محیط زیست قربانی سوءمدیریت شده است؛ به ویژه در برخی از استان‌ها که از گذشته با مشکل کم آبی روبرو بوده‌ و امروز به دلیل تصمیمات غلط با بحران مواجه شده‌اند به فرض مثال احداث صنایع آب بر در کویر و یا موضوع مکانیزه نکردن کشاورزی و ….، که در جای خود نه تنها مشکل بی آبی را حل نکردند بلکه شاهد شدت‌گیری مشکلات تا مرحله بحران هم بودیم.

او یادآور شد: عدم برنامه‌ریزی و سرمایه گذاری در منابع آبی کشور باعث شدت‌گیری مشکلات محیط زیستی شده و حتی شاهد به خطر افتادن چرخه انرژی و غذا بودیم که این موضوع را در کمبود انرژی برق و محصولات کشاورزی در طی سال‌های اخیر باز می گردد.

سوءمدیریت در منابع آبی یعنی بحران

یوسفی با اشاره به تاثیرات منابع آبی در کشور تصریح کرد: سوءمدیریت در منابع آبی یعنی بحران در کشاورزی و تامین انرژی‌های حامل که به دلیل بی توجهی نسبت به محیط زیست است، هر میزان به محیط زیست آسیب وارد کنیم، به همان میزان زندگی بشر به مخاطره می‌افتد.

عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: تابستان امسال نشان داد که سوءمدیریت در حوزه آبی به قدری بود که در تامین آب شرب برای برخی از استان‌ها هم ناتوان بودیم.

نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین اخبار