استان سیستان و بلوچستان شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ ۱۳:۲۸ کد خبر :3104

امید محروم ترین استان کشور به کمیسیون تلفیق

نگرش نیوز – معین الدین سعیدی عضو فراکسیون محیط زیست مجلس در مورد بودجه اختصاص داده شده به مناطق محروم به ویژه استان سیستان و بلوچستان گفت: لایحه بودجه با بندها و تبصره‌های مختلف؛ متاسفانه جای خالی محرومیت‌زدایی در استان‌های محروم دیده نشده است.

نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی افزود: خیلی از ردیف‌ها در بودجه ۱۴۰۱ در زمینه بهداشت و درمان، راه و شهرسازی، آب و فاضلاب و حتی آموزش و پرورش برای استان سیستان و بلوچستان خالی است. در حال حاضر باید کار را از طریق کمیسیون تلفیق پیگیری کنیم.

توسعه مکران در جایگاه حرف و حدیث باقی مانده است

سعیدی به اشاره به بی توجهی به سواحل مکران در بودجه سال آینده تاکید کرد:  توسعه سواحل مکران در بودجه سال آینده حدود ۱۰ درصد دیده شده است در صورتی که توسعه این منطقه نیازمند ۸۰ درصد پیشرفت است، سال‌های متمادی است که سخن از توسعه سواحل مکران می‌شود اما فقط در جایگاه حرف و حدیث باقی مانده است؛ اگر فقط به این منطقه سیستان و بلوچستان توجه ویژه‌ای می‌شد امروز نه تنها شاهد توسعه اقتصادی بلکه رونق صنعت گردشگری در این منطقه هم بودیم، امیدوارم نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق توسعه سواحل مکران را از مقام شعار بیرون آورده و در جهت عملیاتی شدن آن گام‌های موثری البته در بودجه ۱۴۰۱ بردارند.

وی در ادامه یادآور شد: شکاف بسیار عمیقی بین کمبودهای استان سیستان و بلوچستان و سایر استان‌ها وجود دارد، این عقب ماندگی در توسعه راه‌ها به وفور در تصادفات هولناک در این استان دیده می‌شود ، باید یک جهش عملی نه تنها در تخصص اعتبارات بلکه توجه دولت به این موضوع باشد؛ عقب ماندگی در راه‌های مواصلاتی در این استان منجر شده تا شاهد قربانی شدن بسیاری از مردم باشیم.

سیستان و بلوچستان را در کمیسیون تلفیق دریابید

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس یادآور شد: شاخص بسیار پایین راه های روستایی و نبود بزرگراه و آزادراه در این استان ضرورت  توجه ویژه وزارت راه و شهرسازی را بیش از پیش نمایان می سازد؛ امیدواریم با همدلی، همراهی و همکاری همه دستگاه‌های ذیربط شاهد اقدامات موثری باشیم تا شاهد قربانی شدن روزی حتی یک نفر در جاده‌های این استان مرزی کشور نباشیم، البته این مهم باید در کمیسیون تلفیق مورد توجه بگیرد.

 

 

نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین اخبار