استان خوزستان شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰ ۱۲:۴۳ کد خبر :2711

دخل و خرج شهرداری اهواز برابر نیست

نگرش امروز – عادل شیشه گری ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در مورد درآمدهای شهرداری اهواز اظهار داشت: شهرداری‌ها افزون بر پرداخت هزینه‌هایی از قبیل حقوق و دستمزد باید بخشی از تأمین اعتبارات پروژه‌های عمرانی را نیز از محل درآمد خود برعهده بگیرند.

عضو شورای شهر اهواز عنوان داشت: دخل و خرج شهرداری اهواز برابر نیست در شهرداری اهواز مانند سایر کلانشهرها بخشی از اعتبارات به پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای اختصاص پیدا نمی‌کند، در حال حاضر درآمدهای پایدار شهرداری همچنان محقق نشده است.

شیشه‌گری با اشاره به چگونگی کسب درآمد شهرداری‌ها بیان داشت: شهرداری‌ها از روش‌های مختلفی کسب درآمد می‌کنند، یکی از این روش‌ها دریافت عوارض از ساختمان‌ها، اصناف، شرکت‌ها و سازمان‌های در محدوده شهر است، امروز شاهدیم که در شهر اهواز برخی از دستگاه‌ها، ارگان‌ها و نهادهای فعال به حقوق قانونی خود در زمینه پرداخت عوارض به شهرداری پایبند نیستند که این موضوع سبب شده تا مشکلات و معضلات عدیده‌ای در ادامه پروژه عمرانی و توسعه شهری ایجاد شود.

وی افزود: امروز دستگاه‌های اجرایی، نهادها، ارگان‌ها بالغ بر هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به شهرداری بدهکار هستند، از این شرکت‌ها درخواست می‌کنیم که تا انتهای ماه با شهرداری وارد مذاکره شده و بر مسئله نحوه پرداخت این بدهی‌ها توافق کنند.

عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه هم‌افزایی با دستگاه‌های اجرایی هدف شورای ششم بوده است، ادامه داد: هم اکنون احساس می‌شود که این تعامل دچار خدشه شده و اگر بیش از این کوتاه بیاییم، سیستم شهرداری دچار مشکل خواهد شد و شهروندان از ناتمامی برخی پروژه‌های شهری متضرر شوند.

شیشه‌گری گفت: در صورتی که این مذاکرات صورت نگیرد از شهرداری درخواست می‌کنیم که موضوع را از طریق فرایند قانونی دنبال کند.

نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین اخبار