استان کردستان دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ ۱۵:۳۵ کد خبر :2593

با حضور مدیر کل آموزش و پرورش کردستان:نشست کمیته مدیریت عملکرد استان برگزار شد

 به گزارش اداره طلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان در این نشست که صبح امروز با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان و اعضای کمیته برگزار شد، نتایج شاخص های عمومی ارزیابی عملکرد در سال ۱۳۹۹ تشریح و نقاط قوت و ضعف ارزیابی، آسیب شناسی و پیرامون نحوه پیگیری اقدامات و مستند سازی فعالیت ها بحث و تبادل نظر و تصمیم گیری شد.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در این نشست، یکی از اقدامات مهم معاونت و حوزه های مختلف را پیگیری کامل اقدامات مربوط به شاخص های عمومی و اختصاصی و تلاش برای اجرایی نمودن برنامه ها بر اساس هدف گذاری های انجام شده عنوان کرد .

وی با اشاره به نتایج استان در شاخص های عمومی و اختصاصی، یکی از اقدامات کمیته مدیریت عملکرد را آسیب شناسی فرآیند پیگیری کار دانست و بر برگزاری منظم و مستمر جلسات هم اندیشی، پیگیری اقدامات در طول سال و مستند سازی فعالیت ها بر اساس شاخص های ابلاغی تاکید کرد.

رشید قربانی نهادینه سازی مسائل و بستر سازی برای پیگیری اقدامات، تعامل حوزه های داخلی به منظور تحقق اهداف و تبادل نظر و هم اندیشی با مسئولین نظارتی استان در راستای ارزیابی شاخص ها و ایجاد گفتمان مشترک در این خصوص را به منظور نتیجه گیری مهم دانست و گفت: در زمان باقی مانده تا پایان سال جاری و ارائه مدارک و مستندات ، ضرورت دارد جلسات کاری کمیته به صورت منظم تشکیل و ضمن پیگیری اقدامات با همکاری حوزه های مرتبط، نتایج در جلسات بعدی ارائه و موانع و چالش ها بر طرف شود.

هم چنین کامیل محمدی رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان در ابتدای این نشست، با بیان اینکه یکی از کمیته های کار گروه توسعه و مدیریت آموزش و پرورش استان،  مدیریت عملکرد می باشد، به تشریح نحوه ارزیابی عملکرد سالانه دستگاه های اجرایی بر اساس دستورالعمل مدیریت خدمات کشوری پرداخت.

محمدی ادامه داد : دستگاه های اجرایی باید نظام ارزیابی عملکرد را با در نظر گرفتن تمام سطوح و بر مبنای شاخص های عمومی و اختصاصی محقق کنند، نظام پاسخگویی در مقابل عملکرد را در چارچوب تکالیف قانونی به مراجع قانونی و ذینفعان داشته باشند، نظام جمع آوری داده ها و تحلیل عملکرد را در جهت بهبود عملکرد سازمان داشته باشند تا بتوانند نقاط ضعف و موانع و مشکلات موجود را رفع و زمینه ارتقای بهره وری و بهبود عملکرد سازمان ، مدیران و کارکنان را فراهم آورند.

  رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایان استان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در همین راستا و در سال ۱۳۹۹ دستگاه آموزش و پرورش و این اداره کل طی فرآیند مستمر و به صورت ترکیبی( خود ارزیابی، ارزیابی توسط حوزه ها ، متناظر ستادی، اداره کل ارزیابی عملکرد وزارت و سازمان برنامه و بودجه و امور اداری و استخدامی کشور ) بر اساس شاخص های عمومی و اختصاصی و به صورت مکانیزه از طریق سامانه مدیریت عملکرد ( تسما ) ارزیابی شد .

وی اظهار داشت : در همین راستا نتایج ارزیابی ها به تفکیک شاخص های عمومی و اختصاصی حوزه ها و ادارات  بر اساس شاخص های هر محور تحلیل و به کلیه بخش ها ارسال شد که نتایج آن در این نشست ارائه خواهد شد. 

کامیل محمدی در بخش دیگری از سخنان خود به آسیب های ارزیابی عملکرد در شاخص های عمومی پرداخت و با بیان اینکه اهدافی که توسط واحد ها در قالب برنامه سالانه و توافق گنجانده شده با حوزه های ستادی وزارت در زمان ارزیابی باید پیگیری شود، اظهار داشت : کار ارزیابی یک فرآیند است که باید در طول بازه زمانی انجام کار صورت گرفته و به پایان سال موکول نشود.

وی عدم اطلاع کافی متصدیان از دستورالعمل ها و بخشنامه های مرتبط با شاخص های عمومی و اختصاصی  و عدم مستند سازی به موقع اقدامات را از مشکلات و چالش های پیش رو عنوان کرد و خواستار ارتباط مستمر واحد های استانی با حوزه های ستادی و ارزیابی کنندگان و فعال بودن رابط حوزه ها در پیگیری اقدامات و همکاری مستمر با دبیرخانه استانی شد.       

مجتبی سرگزی کارشناس مسئول ارزیابی عملکرد استان نیز در این نشست، وضعیت شاخص های عمومی و نتایج ارزیابی حوزه های مختلف در سال ۱۳۹۹ را تشریح و خواستار همکاری و همراهی مسئولین شاخص ها و رابطین در پیگیری اقدامات و مستند سازی برنامه ها و بهبود عملکرد و رفع موانع شد.      

نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین اخبار