مجلس جمعه ۳ دی ۱۴۰۰ ۱۹:۵۳ کد خبر :2512

دولتمردان اتاق‌های بحران تشکیل دهند

مصطفی نباتی‌نژاد، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر گفت: خبرهایی درباره تلاش‌ها برای شکستن پلمب مشعل‌های مازوت‌سوز در اصفهان شنیدم و نگران هستیم و امیدواریم این خبر صحت نداشته باشد.

وی با بیان اینکه موضوع را رصد می‌کنیم تا به نتیجه برسیم، گفت: مردم اصفهان دیگر تاب و توان عوامل تشدیدکننده آلودگی هوا مانند مازوت را ندارند، شاخص‌های آلودگی در اصفهان رکورد زده است.

نباتی‌نژاد تصریح کرد: به دولتمردان پیشنهاد می‌کنیم اگر ناچار به اجرای این دستور هستند، اتاق‌های بحران تشکیل دهند و تولید برق را از مسیرهای جایگزین تأمین کنند و پیشنهادهای دیگر روی میز وزارت نیرو بیاید و این اتفاق نیفتد.

محیط زیست موضوع را پیگیری کند

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر اصفهان بیان کرد: محیط زیست اولین مجموعه‌ای است که بر اساس قانون می‌تواند به سمت مدعی‌العموم برود و از سمت مردم در راستای حفظ محیط زیست این درخواست را از دادستانی داشته باشد تا در این عرصه وارد شود و از مجموعه قوه قضائیه درخواست می‌کنیم نفع حقوق عامه را در نظر بگیرند و اگر این خبر صحت داشته باشد در این قضیه مماشات نکنند.

وی با بیان اصفهان در شاخص‌های آلودگی هوا رکورددار است و اگر مازوت سوزانده شود، این رکورد فاصله‌اش بیشتر می‌شود، خاطرنشان کرد: بارندگی‌های چند روز اخیر هوای شهر اصفهان را برای چند روز خوب می‌کند و دوباره آلودگی به آسمان اصفهان باز می‌گردد، درخواست دارم از هر مسؤولی در هر نقطه‌ای از کشور که تصمیم می‌گیرد، متوجه پیامدهای تصمیم گیری‌اش باشد.

نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین اخبار