استان مازندران سه شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ ۱۴:۲۲ کد خبر :2119

عمده مشکلات اقتصاد ایران پایین بودن سرمایه گذاری، رشد اقتصادی و اشتغال است

نگرش نیوز – سید شمس الدین حسینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در جلسه علنی (سه شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰) مجلس شورای اسلامی پس از شنیدن گزارش کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در خصوص نحوه اجرای بند(الف) تبصره (۱۸) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور گفت: یکی از مهمترین مشکلات اقتصاد ایران طی سال های اخیر پایین بودن سرمایه گذاری، رشد اقتصادی و اشتغال بوده است به طوری که در سال ۹۷ و ۹۸ رشد اقتصادی منفی بوده است و در سال ۹۹ کمتر از سال ۹۸ تولید داشتیم.

وی گفت: میزان سرمایه‌گذاری در این سال ها کاهش پیدا کرده است البته با توقف ها و ناسازگاری های آماری مواجه هستیم به گونه‌ای که گزارش‌ها حکایت از آن دارد که نرخ بیکاری در بهار۹۸، ۹/۱۰ درصد بوده است در بهار۹۹ ،۸/۹ درصد بوده است.

نماینده مردم تنکابن گفت: این آمار کذب نبوده اگر در این آمار رایزنی کنیم به این امر مهمی می ‌رسیم که نرخ مشارکت کاهش یافته است. گزارش نهادهای رسمی حکایت از آن دارد اگر نرخ مشارکت ۴۴ درصد سال ۱۳۹۸ حفظ می شد و تداوم می یافت نرخ بیکاری در بهار ۱۴۰۰، ۱۶ درصد بود که این درصد به هیچ وجه قابل قبول نیست در واقع ما یکی از بالاترین نرخ های بیکاری را تجربه کرده و داریم.

حسینی اضافه کرد: مبادا جادوی آمار القاء کارآمدی به اقتصاد کنیم نرخ بیکاری در کشور در حال افزایش است اما آمار رسمی حکایت از کاهش نرخ بیکاری دارد به خاطر این است که نرخ مشارکت پیدا کرده و نباید این آمار را از ملت پنهان کنیم که باعث بی اعتمادی مردم شویم.

نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین اخبار