استان لرستان شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ ۲۰:۱۱ کد خبر :1722

کانون وکلا با لابی‌گری به دنبال عدم تصویب ماده ۶ طرح تسهیل مجوزهای کسب و کار است!

نگرش امروز – حسن نوروزی نایب‌رئیس کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: مجلس یازدهم در ماده ششم طرح تسهیل مجوزهای کسب‌وکار به دنبال شکستن انحصار وکالت در کشور است. انشالله طی روزهای آینده این طرح تصویب و مافیای وکالت نیز به کارش پایان خواهد داد.

وی افزود: طبق آمار جهانی تعداد وکلای هر کشور باید به ازای هر ۱٠٠ هزار نفر ۲۵٠ وکیل باشد که در ایران این عدد زیر ۱۰۰ وکیل است.

نوروزی گفت: هم‌اکنون در کشور ۷٠٠ هزار فارغ‌التحصیل رشته حقوق داریم که به دلیل انحصار ایجاد شده توسط کانون وکلا نمی‌توانند وارد بازار کار شوند. این انحصار به کم شدن تعداد وکلا و در نتیجه نجومی شدن حق‌الوکاله‌ها ختم شده است. وکلا دیگر به تعرفه‌ قیمت حق‌الوکاله عمل نمی‌کنند.

این نماینده مجلس عنوان کرد: اگر انحصار شکسته شده و تعداد وکیل زیاد شود مردم می‌توانند برای پرونده‌های جزئی نیز وکلایی با قیمت مناسب استخدام کنند.

وی در پایان افزود: نمی‌دانم با چه مجوزی چند روز قبل با وجود شرایط کرونایی و ممنوعیت رفت‌وآمد در مجلس افرادی از کانون وکلا به مجلس آمدند و مشغول لابی و زدوبند با نمایندگان شدند. آن‌ها می‌گفتند اگر این طرح اجرا شود وکلای بی‌سواد وارد بازار وکالت می‌شوند. درحالی که هرکدام از این داوطلبان چهارسال تحصیل کرده و مدرک دانشگاهی دارند. توضیحات نمایندگان کانون وکلا مفید واقع نشد.

نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین اخبار