استان کردستان شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۶:۴۳ کد خبر :5851

اعتراض کشاورزان روستای شیخ تقه قروه نسبت به احداث کارخانه ذوب آهن در آن منطقه

نگرش امروز — به گزارش خبرنگار پایگاه خبری نگرش امروز در کردستان به نقل از خبرگزاری ایلنا، جمعی از ساکنان روستای شیخ تقه از توابع شهرستان قروه‌ی کردستان در تماس با خبرنگار ایلنا، از اعتراض امروز اهالی این روستا به تغییر کاربریِ زمین‌های کشاورزی برای ایجاد کارخانه خبر دادند.

این تجمع‌کنندگان، اعتراض خود را به احداث کارخانه ذوب آهن  در زمین‌های کشاورزی  را اعلام کرده بودند، گفتند: به جایِ کارخانه‌ی فولاد زاگرس که در سال ۹۲ به بهانه‌های مختلف تعطیل شد، اکنون به دنبال ایجادِ کارخانه‌ای روی زمین‌های کشاورزیِ سنددار و تخریب این زمین‌ها هستند.

اعتراض‌کنندگان می‌گویند: کارخانه‌ای که در سال ۹۲ تعطیل شد بهترین موقعیت را دارد؛ این کارخانه آب و برق و گاز دارد و به ریل راه آهن نزدیک است اما ما نمی‌دانیم چرا می‌خواهند روی زمین‌های کشاورزی کارخانه بسازند!

به گفته‌ی آن‌ها؛ سندی که متولیان ساخت کارخانه از منابع طبیعی گرفتند بعد از اعتراض اهالی در شعبه هفت دادگاه سنندج باطل شده است و آن‌ها در حال حاضر حقِ ساخت کارخانه روی زمین‌های کشاورزیِ متعلق به اهالی را ندارند.

لازم به ذکر است که پیش تر خبرگزاری ایمنا، روز چهارشنبه ۲۴فروردین ماه  سال جاری  به نقل از خبرنگار خود و طی تماس تلفنی اهالی روستای شیخ جعفر با خبرنگار ، خبر اعتراض مردم این روستا نسبت به ساخت ذوب آهن  را برای اولین بار اعلام کرد.

نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین اخبار