استان کردستان پنجشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ ۲۲:۱۵ کد خبر :5264

پایگاه انتقال خون سنندج در ماه مبارک رمضان در شیفت شب فعال هست

نگرش امروز- محمدسعید کریمیان مدیرکل انتقال خون کردستان گفت: در ماه مبارک رمضان پایگاه‌های انتقال خون سنندج برای رفاه حال روزه داران گرامی در شیفت شب هم آماده خدمت رسانی به همشهریان است.

وی نیاز به خون را نیازی همیشگی اعلام کرد و یادآور شد: از هر کیسه خون، سه فرآورده شامل گلبول قرمز متراکم، پلاکت و پلاسما تولید می‌شود که هر فرآورده جان یک بیمار را نجات می‌دهد.

مدیرکل انتقال خون کردستان افزود:اهدای خون موجب جایگزینی گلبول‌های جدید می‌شود و به تحریک سیستم ایمنی و تقویت آن کمک شایانی می‌کند.

کریمیان گفت: از ابتدای امسال یک هزار و ۵۰۰ نفر اقدام به اهدای خون کردند که از این تعداد هزار و ۳۵۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

سال گذشته هم از ۳۴ هزار نفر مراجعه کننده ۲۹ هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.

حدود هشت درصد از اهداکنندگان خون در استان را بانوان تشکیل می‌دهند که استان در این زمینه از استان‌های رده بالای کشور است.

اما نبود پایگاه انتقال خون در شهرستان‌های کردستان، موجب گله‌مندی و بعضا سرگردانی مردم و بیماران نیازمند به واحد‌های مختلف خونی در این استان شده است

در استان کردستان دو مرکز انتقال خون در سنندج و سقز به صورت ثابت و تخصصی در حال خدمات‌دهی به مردم است و خون مورد نیاز ۱۹ مرکز درمانی استان را تامین می‌کند.

نبود فضای فیزیکی کافی و استاندارد در سایر شهرستان‌های استان منجر به گلایه و انتقاد مردم این شهر‌ها شده است.

نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین اخبار