استان خوزستان یکشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۱ ۱۴:۲۲ کد خبر :4973

نماینده آبادان بیانیه آب منطقه ایی اصفهان را تکذیب کرد

نگرش امروز – به دنبال صدور بیانیه روابط عمومی آب منطقه ای استان اصفهان در خصوص تکذیب انتقال آب کارون به اصفهان، جلیل مختار نماینده آبادان با غیر واقعی خواندن ادعای آب منطقه ای اصفهان بهره برداری از پروژه کوهرنگ سه و انتقال آب کارون را فاقد وجاهت قانونی خواند و خواهان توقف پمپاژ آب سر شاخه های کارون به اصفهان از طریق تونل سوم کوهرنگ شد.

جلیل مختار نماینده آبادان با بیان این مطلب گفت: آنچه در چهارم بهمن و در تعطیلات عید نوروز برای بهره برداری از تونل سوم کوهرنگ واقع در سرشاخه های کارون اتفاق افتاد پذیرفتنی نیست. وی افزود: پیش از این مجمع نمایندگان استان خوزستان طی نامه ایی به رئیس جمهور نسبت به تصمیم وزارت نیرو در خصوص بهره برداری از تونل سوم کوهرنگ هشدار داده بود.

نماینده آبادان با اشاره به تلاش های متعدد برای ایجاد شفافیت در پروژه های انتقال آب افزود: با وجود شکایت طرح شده علیه پروژه کوهرنگ سه در شعبه سوم بازپرسی دادگاه عمومی و انقلاب شهرکرد؛ آب منطقه ایی استان اصفهان از ارائه هرگونه مستندات به دستگاه قضائی در رابطه با تخلفات انجام شده در پروژه کوهرنگ سه خود داری کرده است که مراتب به وزیر محترم نیرو تذکر داده شده است.

این نماینده مجلس که به صورت تخصصی پروژه های انتقال آب را دنبال می کند یادآور شد: طی نامه ایی به وزارت نیرو دلایل عدم تمکین آب منطقه ایی استان اصفهان به استعلامات دستگاه قضائی را درخواست کرده ام و امیدوارم وزارت نیرو در راستای شفافیت در اجرای پروژه های انتقال آب و تمکین به روندهای قانونی مستندات مربوطه را هر چه سریعتر در اختیار دستگاه قضائی و تشکل های محیط زیستی قرار دهد.

وی ادامه داد: یکی از سوالات طرح شده از سوی دستگاه قضائی تبعات پروژه کوهرنگ سه بر استان خوزستان است. متاسفانه آب منطقه ایی اصفهان به دلایل نامعلومی از پاسخ به سوالات دستگاه قضائی خود داری کرده است و به عنوان نماینده مجلس تلاش دارم مطالعات بررسی پروژه های انتقال آب بر خوزستان عمومی و در دسترس کارشناسان قرار داده شود.

نماینده آبادان با اشاره به اعتراضات به بهره برداری از پروژه کوهرنگ سه گفت: استدلالهای معترضان در مخالفت با انتقال آب در زمانی که استان خوزستان با بحران ریزگردها؛ بی آبی زمین های کشاورزی و خشکی تالاب ها روبرو است استدلال های صحیحی است که من و همکارانم در مجلس به صورت تخصصی در حال پیگیری آن هستیم و از مردم تقاضا دارم خویشتن داری کنند و به تلاش های ما اعتماد کنند.

مختار در خصوص دیدار استاندار اصفهان با مقامات شهری و مدیریت استان خوزستان گفت: از طریق استاندار سعی می کنم موضوع را پیگیری و اطلاع رسانی کنم اما واقعیت این است که گفتگو با رعایت خط قرمز مردم استان خوزستان یعنی مخالفت با پروژه های انتقال آب هیچ اشکالی ندارد. امیدوارم در این سفرها مسئولان سایر نقاط کشور که سودای انتقال آب رودخانه های خوزستان را دارند هم در استان حضور پیدا کنند تا واقعیت های رودخانه های در معرض خطر خوزستان را ببینند شاید از لابی برای انتقال آن به زادگاه های خود صرفه نظر کنند.

نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین اخبار