استان خوزستان یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ ۱۱:۲۴ کد خبر :4513

افشای بعد جدید فساد در پتروشیمی امیرکبیر(کارتهای هدیه چند صد میلیونی به افراد خاص)

به گزارش نگرش امروز: پتروشیمی امیرکبیر همواره از مشکلات مدیریتی، گره در مسائل مالی، نفوذ افراد قدرتمند و غارت منابع آن و… رنج می برده تا پیدایش فیش های نجومی که باعث شد رسانه ها و وزیر کار بیشتر به ابهامات این شرکت و امثال آنها ورود کنند و در نهایت با پادرمیانی برخی نمایندگان و…، مشخص نیست افراد فوق مجرم بوده اند یا خیر؟

در همین زمینه پس از افشای فیش های عجیب نجومی برخی مدیران این پتروشیمی، همچنان افکار عمومی منتظر هستند تا ببیند که چرا افرادی همچون جابری و… تاکنون عضو هیئت مدیره پتروشیمی امیرکبیر مانده اند؟

البته برخی اسناد از منابع موثق به این رسانه رسیده که یک مورد آن به کارتهای هدیه توزیع شده از بهمن ١٣٩٩ الی شهریور ١۴٠٠ به مبلغ بالای ۴٠ میلیارد ریال از محل ذخیره کارانه پرسنل به افراد مشخصی داده شده که به دلایل زیر غیر قانونی و تخلف محسوب می گردد.

اول: ذخیره کارانه متعلق به کلیه پرسنل شرکت تولیدی بوده و توزیع در قالب کارت یا سایر روشها میبایست بر اساس امتیاز بندی به همه کارکنان و کارگران زحمتکش پرداخت شود.

دوم: ذخیره کارانه به صورت امانت در اختیار مدیرعامل به صورت ماهیانه است و حتی شخص ایشان هم به جز موارد مشخص شده در دستورالعمل کارانه حق پرداخت به افراد خاصی خارج از حقوق را ندارد.

سوم: مدیران منابع انسانی و مالی با اطلاع از دستورالعمل ذخیره کارانه نه تنها به مدیرعامل تذکر مربوطه را نداده اند بلکه نسبت به تایید اقدام نموده اند!؟ و …

در سویی دیگر نیز شنیده ها حکایت از همه ‌کاره بودن نجومی بگیران در عزل و نصب ها پس از معرفی مصدقی فر بعنوان سرپرست جدید دارد که با فشار های علی جابری و استخدام مسئول دفتر حبیب آقاجری(مسعود شعبانی) و پیگیری وی از وزیر شائبه تئوری رحم اجاره ایی را بیش از پیش نشان میدهد!؟

سوال اینجاست چرا افرادی که به دستور ریاست محترم جمهور و وزیر تعاون عزل شدند توسط آقای مصدقی فر تشویق و به آنها پاداش های بالا پرداخت گردیده است!

لازم به توضیح است وزیر کار از روز نخست حضور در مجلس به نمایندگان اعلام کرد با فساد و اینگونه موارد مبارزه می کند، به همین دلیل مردم و اصحاب رسانه منتطرند تا مشخص شود این افراد متخلف هستند که مجازات بشوند؛ یا اراده ای برای مقابله با این قدرت ها در وزارت مذکور وجود ندارد.

 

نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین اخبار