اقتصادی دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ ۸:۴۷ کد خبر :7957

سود پتروشیمی مارون نصف شد

پس از آنکه صورت‌های مالی 6 ماهه پتروشیمی مارون انتشار یافت، مشخص شد که شرکت در 6 ماهه ابتدایی امسال عملکرد خوبی از خود نشان نداده است؛ به طوری که سود ناخالص مارون در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته نصف شد.

نگاهی به کارنامه فعالیت یک ماه اخیر پتروشیمی مارون نشان می‌دهد که شرکت مجموعا 355 هزار و 820 تن از محصولات خود را در مهرماه تولید کرده که نسبت به تناژ تولید در شهریورماه بیشتر از 10 درصد کاهش داشته است. همچنین مقدار تولید مارون در مهرماه سال گذشته حدود دو درصد بیشتر از رقم فعلی بوده است. گفتنی است مارون در مدت مشابه سال 1401 حدود 362 هزار و 390 تن ثبت شده بود.

 

اگر صورت‌های مالی 6 ماهه پتروشیمی مارون بررسی شود، مشخص می‌کند که مارون در نیمه نخست سال جاری از محل فروش، 11 هزار و 994 میلیارد تومان درآمدزایی داشت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر از 24 درصد پایین آمده است. همچنین بهای تمام شده تولید پتروشیمی مارون نیز در این بازه زمانی حدود 18 درصد پایین آمد و به 10 هزار و 488 میلیارد تومان رسیده است.

به این ترتیب کاهش درآمد مارون در این دوره سود ناخالص این پتروشیمی را به شدت کاهش داد. به طوری که سود ناخالص مارون از دو هزار و 968 میلیارد تومان با کاهش حدود 50 درصدی به هزار و 506 میلیارد تومان رسید.

نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین اخبار