مجلس یکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ ۱۴:۲۴ کد خبر :6625

اطلاع‌رسانی به‌موقع دستگاه‌های متولی باعث کاهش خسارات ناشی از بلایای طبیعی می‌شود

نگرش نیوز – محمدعلی محسنی بندپی نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست صبح امروز(یکشنبه، ۹ مرداد ماه) فراکسیون مستقلین ولایی، ضمن ابراز تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، تسلیت به خانواده های مصیبت دیده از سیل اخیر و تسلیت درگذشت عادل آذر، از چهره های خدوم کشور از سوی اعضای این فراکسیون، گفت: تغییرات اقلیم و لزوم مدیریت بهینه شرایط با توجه به شرایط آب و خاک به عنوان منابع مهم تولید در برنامه ریزی ها و آمایش سرزمینی مورد بحث قرار گرفت.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: دستگاه های متولی باید اطلاع رسانی به موقع را داشته باشند و شرایط جوی را با فرصت کافی و به سرعت پیش بینی کرده و پیش از وقوع حوادث وارد عمل شوند تا از حوادث احتمالی جلوگیری کرده و یا آن را تا حد امکان کاهش دهند.

وی ادامه داد: برخی از این اقدامات اگر قبل از حادثه صورت می گرفت، هزینه کمتری می برد اما بعد از رخداد حادثه، باید بیش از چند برابر حادثه هزینه داد که شاید فقط هزینه های زیرساختی و فیزیکی قابل جبران باشد اما خسارات جانی و عاطفی که به مردم وارد می شود قابل جبران نبوده و ممکن است تا چند دهه آثار ناشی از آن باقی بماند.

محسنی بند پی با اشاره به موضوعات فرهنگی که در این فراکسیون بررسی شد، گفت: همکاران نسبت به نوع برخورد مأموران گشت ارشاد انتقاد داشته و معتقد بودند این معضلات فرهنگی باید با راه حل های فرهنگی جبران، اصلاح و برطرف شود. قطعا برخورد با معلول هیچگاه نمی تواند مشکل را برطرف کند و باید به علت ها توجه کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با بیان اینکه کار فرهنگی ظرافت خود را دارد و قطعا زمان بر خواهد بود، یادآور شد: باید حتما با تعمیم معنویت در جامعه از اتفاقات این چنینی پیشگیری کنیم و همه معتقد بودند راهکار مبارزه با برخی ناهنجاری های فرهنگی در جامعه با زور، تهدید و فشار قابل حل نیست و باید با رأفت اسلامی و ظرافت فرهنگی به این موضوعات پرداخت که مجلس به عنوان عالی ترین نهاد قانونگذاری در کشور در این خصوص نقش ویژه ای خواهد داشت.

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: مقرر شد از طریق پیگیری ها از کمیسیون فرهنگی این مشکلات را با راهکارهای فرهنگی سامان دهیم و از فشارها و به کارگیری زور استفاده نشود.

نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین اخبار