مجلس چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۱ ۲۲:۱۲ کد خبر :6574

ارتباط راهبردی ایران و روسیه نقش مهمی در آینده منطقه خواهد داشت

نگرش نیوز – سید مجتبی محفوظی دبیر اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که مسئولیت‌های دیپلماسی و سیاسی امنیتی را در سوریه تجربه کرده است، پیرامون پیام‌های سفر ولادیمر پوتین به تهران و دیدار وی با مقام معظم رهبری، افزود: ارزیابی سفر رئیس‌جمهور روسیه نشان از عظمت و جایگاه بلند جمهوری اسلامی در جهان و منطقه دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: محتوای مذاکرات و سخنان رهبری برهان قاطعی بر نفی روسیه هراسی و حجت روشنی بر عظمت موقعیت جمهوری اسلامی نسبت به کشورهای منطقه و نقش موثر مقام معظم رهبری در روابط کنونی ایران با روسیه است.

محفوظی، عزت‌مندی را رمز پیروزی در هر مذاکره خواند و گفت: تاکید بر اخراج نیروهای آمریکایی از منطقه شرق فرات در سوریه و تحسین مواضع روسیه در برابر رژیم صهیونیستی و نفی جنگ در اوکراین همه نشان داد که جمهوری اسلامی برای بیان مواضع خود تحت تاثیر هیچ قدرتی نبوده و گرفتار تعارف و یا ضعف در مقابل قدرت های جهانی و منطقه‌ای نیست.

نماینده مردم آبادان و اروندکنار افزود: دیدار پوتین با مقام معظم رهبری تبلور سطح و شکل رابطه جمهوری اسلامی با کشورهای مختلف بوده و به‌خوبی نقش جمهوری اسلامی در معادلات جهانی را نشان می‌دهد و برآیند این دیدار تاریخی، توهم تئوری تعریف ایران در ذیل منافع ملی روسیه را نقش برآب و خلاف آن‌ را ثابت کرد.

محفوظی در این راستا اذعان کرد: امروز روسیه ده‌ها برابر گذشته نیازمند روابط مستحکم و گسترده با جمهوری اسلامی است تا از چالش‌های جهانی پیش‌روی و پیامدهای جنگ اوکراین و تحریم‌های اتحادیه اروپا و آمریکا رهایی یابد.

این دیپلمات سابق افزود: چنانچه روشن است از زمان ورود روسیه به‌عنوان متحد جمهوری اسلامی در جبهه مقاومت و ایفای نقش سازنده در معادلات حوزه مدیترانه و جنگ سوریه و همچنین افزایش تراز تجاری میان دو کشور خصوصاً پس از تحریم‌های فلج کننده اروپا و آمریکا علیه روسیه به دلیل جنگ اوکراین، نشان دهنده این واقعیت است که ارتباط راهبردی ایران و روسیه نقش مهمی در آینده منطقه خواهد داشت.

نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین اخبار