استان فارس یکشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ ۱۳:۳۱ کد خبر :5322

خنثی سازی تحریم ها با رعایت اصول عزت، حکمت و مصلحت انجام شود

نگرش امروز – سید محمدمهدی فروردین نماینده فیروزآباد، فراشبند، قیر و کارزین در مجلس در نشست علنی امروز( یکشنبه ۲۱ فروردین) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: تعرض بی شرمانه عوامل استکبار جهانی و تروریست های تکفیری به حریم قدسی امام رضا(ع)و شهادت بهترین و فداکارترین فرزندان روحانی وجهادگر ملت با زبان روزه را محکوم کرده و ضمن عرض تسلیت این ضایع بزرگ به محضر شریف حضرد بقیه الله مقام معظم رهبری، حوزه های علمیه، روحانیت مبارز و ملت شریف ایران از مسئولان امنیتی و قضایی، آحاد مردم می خواهم که با هوشیاری کامل توطئه استعماری ایجاد اختلاف و درگیری مذهبی را در نطفه خفه کنند و بار دیگر استکبار جهانی را در رسیدن به اهدافش ناکام گذارند.

نماینده فیروزآباد، فراشبند، قیر و کارزین در مجلس بیان کرد: با توجه به سفر رئیس جمهور به کشور قطر و توافقات حاصله فرصت مغتنمی برای رونق گردشگری- ورزشی با استفاده از ظرفیت زیرساخت های موجود خواهد بود که وزرای راه و شهرسازی، ورزش و میراث فرهنگی در این زمینه هماهنگی لازم را به عمل آورند تا از جام جهانی فوتبال که در کشور همسایه برگذار می شود به عنوان یک فرصت استفاده شود.

وی ادامه داد: از وزارت امور خارجه و تیم مذاکره کننده هسته ای انتظار است که با رعایت خطوط قرمز رهبری و نظام بر احقاق حقوق از دست رفته ملت در برجام اصرار داشته باشند و از دولت می خواهم با رعایت اصول عزت، حکمت و مصلحت جهت خنثی سازی و رفع تحریم های ظالمانه سعی و تلاش را سرلوحه کار خود قرار دهند.

این نماینده مجلس به مسائل حوزه انتخابیه پرداخت و توضیح داد: در شهرستان قیر و کارزین که امروز سالروز زلزله غمبار آن با بیش از ۵ هزار کشته در سال ۱۳۵۱ است، به روح جانباختگان آن حادثه ادای احترام می کنم با وجود سد عظیم سلمان فارسی بسیاری از شهرها و رستاها شهرستان با تنش شدید آبی مواجه هستند و زیر ساخت های لازم برای رساندن آب به مزارع و باغات کشاورزان فراهم نشده است، در ماه های اخیر استاندار فارس و نایب رئیس مجلس به این شهرستان سفر کردند و برای حل مشکلات آب آشامیدنی، تخصیص آب کشاورزی و کانال های پایاب تصمیمات خوبی گرفته شده است.

فروردین گفت: مردم بی صبرانه خواستار اقدامات جهادی دولت مردمی برای اجرای مصوبات سفرها و عملی شدن وعده های مسئولان هستند، برای تامین آب آشامیدنی این شهرستان از سد سلمان فارسی به تصفیه خانه مستقل نیاز است از وزارت نیرو می خواهم در این زمینه اقدام عاجل به عمل آورد. تسریع در عملیات اجرایی جاده ای مهم و حیاتی قیر و کارزین به منطقه گازی آقارهنگام، جاده عسلویه که نزدیک ترین مسیر اتصال شرق کشور به منطقه ویژه انرژی پارس است از مطالبات مردم این شهرستان است.

وی تاکید کرد: همچنین طرح توسعه تنها بیمارستان شهرستان که از سال ها پیش آغاز شده، تعطیل و ناتمام مانده و مردم از کمبود امکانات بهداشتی و پزشک متخصص و درمانی در رنج هستند، تسریع در احداث و راه اندازی فاز دوم پالایشگاه فراشبند مشکل بیکاری بسیاری از جوانان تحصیلکرده و جویای کار را مرتفع خواهد کرد، همچنین فعال کردن شهرک صنعتی، بهسازی و تعریض راه های منتهی به مرکز شهرستان تسریع در عملیات اجرایی سد آب نیلو، احداث پست برق در شهر نوژین و دهستان نژاد به دلیل افت شدید ولتاژ از اهم مطالبات دیرین مردم شهرستان فراشبند است.

این نماینده مجلس اظهار داشت: بخش دهرم که قطب تولید صیفی جات است امروز با مشکل کم آبی و بی آبی دست و پنجه نرم می کنند. مردم این منطقه خواهان کاهش سیاست های سخت گیرانه وزارت نیرو در بهره برداری چاه های کشاورزی هستند همچنین پیرو مصوبات سفر استانی هیات دولت مبنی بر گازرسانی به بخش محروم دهرم، مردم خواستار در تسریع در عملیات اجرایی این طرح و تجدید نظر در تعرفه های برق گرمسیری هستند چون در مقایسه با شهرهای همسایه اجحاف بزرگی در حق مردم صورت گرفته است.

فروردین عنوان کرد: شهرستان فیروزآباد مرکز حوزه انتخابیه بنده، برخودار از میراث گران بهای برجای مانده از تمدن ایرانی و اسلامی با ۵ اثر ثبت شده جهانی و ۱۰۷ اثر ثبت شده ملی که نامه ۴۳ نهج البلاغه امام علی (ع) خطاب به فرماندار این شهر که آن زمان اردشیر خوره نام داشته خود گواهی بر استمرار تمدن پویا در این دیار پس از گشودن آغوش خود به دین مبین اسلام است. همچنین در بحث صنایع دستی کسب عنوان شهر ملی دستبافت های عشایری کشور مزید بر مصادیق یاد شده حاکی از ظرفیت مغفول مانده بسیار بزرگی است که در صورت بهره برداری از آنها تنها در حوزه گردشگری و صنایع دستی که تاکید مقام معظم رهبری نیز است قادر به رفع مشکلات بیکاری بسیاری از جوانان خواهد بود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح کرد: از وزیر میراث فرهنگی خواستار رسیدگی ویژه به این ظرفیت بزرگ گردشگری هستم، نقش آفرینی عشایر غیور ایل سترگ قشقایی در مبارزات ضد استعماری قبل از انقلاب اسلامی و رشادت های شهدا و سرداران شهید آن پس از پیروزی انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست، متاسفانه این قشر مولد در سال های اخیر به واسطه خشکسالی های پی در پی در وضعیت نابسامانی به سر می برند که تدابیر حمایتی مسئولین امر در این زمینه بسیار راه گشا خواهد بود.

وی بیان کرد: به برکت روحیه جهادی دولت سیزدهم، توافقنامه های بسیار خوبی در خصوص وزارت راه و نفت در راستای احداث بزرگراه فیروآزاد- جم حاصل شده اما انتظار مردم تسریع در آغاز عملیات اجرایی و استفاده حداکثری از فصل مناسب کاری توسط دستگاه های ذی ربط است. در بخش میمن مردم خواستار حل مشکل ۸۰ ساله اسناد اراضی خود و رفع اختلاف با موقوفه حضرت احمد ابن موسوی توسط مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به حادثه خیز بودن حوزه انتخابیه و قرار گرفتن قطب درمانی برخی از شهرهای جنوب فارس، راه اندازی بیمارستان تخصصی در محل بیمارستان انقلاب اسلامی توسط وزارت بهداشت از مطالبات به حق شهرستان فیروزآباد است. در پایان لازم به توضیح می دانم که امکانات موجود ورزشی با توجه به استعدادهای فراوان در حوزه انتخابیه اینجانب به هیچ وجه همخوانی نداشته و فاقد زمین فوتبال و استخر شنا هستند که مایه تاسف است با توجه به بودجه سال جاری از وزیر ورزش خواستار رسیدگی و احداث فضاهای ورزشی مورد نیاز هستم.

نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین اخبار