استان سمنان چهارشنبه ۳ فروردین ۱۴۰۱ ۱۸:۵۰ کد خبر :4894

برای ظاهر شدن در سطح جهانی باید از ظرفیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان به نحو احسن بهره برد

نگرش امروز – اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ به نام «سال اقتصاد، دانش‌بنیان، اشتغال‌زایی»گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان ظرفیت بی‌بدیلی برای نجات کشور از وضعیت فعلی اقتصادی و تحقق فرمایش مقام معظم رهبری هستند و قادرند با کمترین هزینه بیشترین بهره‌وری و درآمدزایی و اشتغال را برای کشور به ارمغان آورند که رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با نخبگان و فعالان شرکت‌های دانش بنیان بر اهمیت نقش این شرکت‌ها در رونق اقتصادی و اقتصاد مقاومتی تاکید نموده‌اند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم اظهار کرد:‌نیروی جوان، متخصص، تحصیلکرده و علاقه‌مند به توسعه روزافزون کشور فرصت بسیار مغتنمی است برای ایجاد و توسعه شرکت‌های دانش بنیان و به‌کارگیری آنان در اقتصاد کشور که نیازمند توجه بیش از پیش نظام به این مهم است.

وی حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های خلاق و استارتاپ‌ها را یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین گام‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قلمداد و تصریح کرد: هم اکنون سازوکارهای حمایتی ویژه این کسب‌وکارها از ۱۴۰ عنوان حمایت فراتر رفته است و در صورت نیاز افزایش هم خواهد یافت.

مطهری با اشاره به رشد شرکت‌های دانش بنیان در کشور در سال‌های اخیر خاطرنشان کرد: در حالی که در نخستین روزهای تصویب قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به ۵۵ شرکت می‌رسید، اکنون به بیش از ۶ هزار ۳۵ شرکت رسیده است که گویای توجه، استقبال و اثربخش بودن این شرکت‌ها در رونق اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان در کشور است.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس تاکید کرد: به‌کارگیری شرکت‌های دانش بنیان در امر اقتصاد امروزه در بسیاری از کشورهای پیشرفته مد نظر قرار گرفته که ما نیز برای ظاهر شدن در سطح جهانی باید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این شرکت‌ها به نحو احسن بهره ببریم.

مطهری گسترش ناهمگون شرکت‌های دانش بنیان در کشور را هم مورد توجه قرار داد و افزود: تهران با ۳ هزار و ۱۹۹ شرکت دانش‌ بنیان بیشترین تعداد شرکت‌های دانش بنیان را در خود جای داده و پس از آن اصفهان که ۵۴۷ شرکت دانش‌ بنیان در آن استقرار دارند و استان خراسان رضوی با میزبانی ۳۱۶ شرکت دانش‌ بنیان پس از استان‌های تهران و اصفهان، بیشترین سهم ازشرکت‌های دانش بنیان را به خود اختصاص داده است.

وی در پایان با بیان این مطلب که شرکت‌های دانش بنیان با تحول در عرصه علم و دانش و کشف یافته‌ها و نتایج جدید اقتصادی قادرند در رشد و توسعه متوازن مناطق مختلف کشور تاثیر زیادی داشته باشند، بر اتخاذ تدابیری جهت ایجاد و گسترش این شرکت‌ها در سراسر کشور به منظور دستیابی به توسعه متوازن و پایدار تاکید کرد.

نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین اخبار