استان کردستان دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ ۱۶:۵۳ کد خبر :4394

نگاه‌ به مناطق آزاد تغییر یابد/ سرمایه‌گذاران عراقی در ایران سرمایه‌گذاری می‌کنند

نگرش امروز _دفتر ساختمان اداری منطقه آزاد تجاری-صنعتی مریوان در زمینی به مساحت ۳۰۰مترمربع در خیابان معلم این شهر، ظهر امروز با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد، نماینده مردم مریوان در مجلس، مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

سعید محمد، مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در این مراسم با اشاره به اینکه ۲ هزار هکتار در بانه و ۳۵۰۰ هکتار در مریوان به عنوان منطقه آزاد نقطه‌گذرای شده است، اظهار داشت: اقدامات لازم برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی و ایران جهت سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد کشور و کردستان فراهم شده است.

وی با اشاره به استقبال بسیار خوب سرمایه‌گذاران ایرانی و خارجی به ویژه از اقلیم کردستان عراق جهت سرمایه‌گذاری در ایران گفت: در آینده نزدیک زیرساخت‌های مناطق آزاد با همکاری دستگاه‌های متولی و خدمت‌رسان آماده می‌شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور با بیان اینکه جلوگیری از واردات و قاچاق، تولید و صادرات جزو سیاست مناطق آزاد است، تصریح کرد: یقیناً با پیشرفت کارها و تکمیل زیرساخت‌ها تحولات گسترده‌ای در حوزه تولید و اشتغال کشور به ویژه استان کردستان ایجاد خواهد شد که بخشی از مشکلات بیکاری را رفع خواهد کرد.

محمد بر لزوم تغییر نگاه‌ها به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تاکید کرد و بیان داشت: استان کردستان با توجه به ظرفیت‌ها و موقعیت جغرافیایی این پتانسیل را داشته که یکی از بهترین مناطق آزاد کشور شود؛ لذا امیدواریم با کمک و همراهی مسئولان و نخبگان موانع پیش‌روی سرمایه‌گذاری در این منطقه را حل کنیم.

نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین اخبار