استان کردستان چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ ۱۹:۵۵ کد خبر :4106

بانک‌ها رسالت واقعی خود را در استان انجام نداده‌اند و همین امر باعث شده شرایطی ایجاد شده که اگر از سرمایه‌گذار حمایت شود شائبه شراکت با او پیش می‌آید اما وظیفه مدیر همین حمایت‌ها است.

نگرش امروز _ محسن فتحی نماینده سه شهرستان سنندج، دیواندره، کامیاران، در مجلس شورای اسلامی، امروز در جلسه شورای اشتغال استان کردستان گفت: اشتغال در دنیا شکل جدیدی به خود گرفته و فناوری حرف اول را می‌زند اما در استان شرکت‌های دانش بنیان در استان مغفول واقع شدند.

وی با تاکید بر راستایی آزمایی و وجود آمار در حوزه اشتغالزایی افزود: آمار صحیح و واقعی مهمترین عامل برای تبیین نقشه راه و نحوه انجام کار در زمینه اشتغالزایی است.

محسن فتحی، ضمن انتقاد از بانک‌ها و مشارکت کم آنها در اشتغالزایی در استان ادامه داد:‌ بانک‌ها رسالت واقعی خود را در استان انجام نداده‌اند و شرایطی ایجاد شده که اگر از سرمایه‌گذار حمایت شود شائبه شراکت با او پیش می‌آید اما وظیفه مدیر همین حمایت‌ها است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان هم در این نشست گفت: تعهد ایجاد اشتغال در حوزه صنعت برای سال آینده ۱۱ هزار و ۴۳۳ نفر است.

محمد دره‌وزمی با بیان اینکه ۹۶۰ واحد صنعتی در استان داریم که از نظر تعداد یک و نیم درصد کشور محسوب می‌شود ادامه داد: چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به نرخ زمان سال خود در استان سرمایه‌گذاری شده که شش دهم درصد میانگین کشور است.

وی با اشاره به اینکه ۱۹ هزار نفر اشتغال در حوزه صنعت کردستان صورت گرفته که هشت دهم درصد میانگین کشوری است گفت: متوسط سرمایه‌گذاری برای ایجاد هر واحد در کردستان چهار میلیارد و ۳۰۰ میلون تومان است اما این میزان در میانگین کشوری ۱۰ میلیارد تومان است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: میانگین اشتغال در هر واحد در استان کردستان ۲۰ نفر و در کشور ۲۶ نفر در هر واحد است.

وی ادامه داد: ۱۲ نفر به ازای هر هزار نفر جمعیت در کردستان شغل صنعتی دارند که میانگین این رقم در کشور ۲۹ نفر است.

دره‌وزمی یادآور شد: ۵۵۰ هزار میلیارد ریال برای اشتغال ۶ هزار نفر نیاز است و بدون پیگیری مستمر امکان پذیر نیست.

نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین اخبار