مجلس سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ ۱۷:۵۱ کد خبر :3856

تخصیص ۱۰۰میلیارد تومان برای حمایت از معلولان در کمیسیون تلفیق بودجه

نگرش امروز – در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ در تبصره ۶ این لایحه اعضای کمیسیون مصوب کردند تا ۱۰۰ میلیارد تومان به منظور حمایت از معلولان شدید در اختیار سازمان بهزیستی قرار گیرد.

همچنین با موافقت نمایندگان در نشست امروز کمیسیون تلفیق بودجه، کارور (اپراتور)های ارائه دهنده خدمات مخابراتی، علاوه بر قیمت هر پیامک، مبلغ سی (۳۰) ریال از استفاده‌کنندگان خدمات مزبور دریافت و به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز‌ می‌کنند و درآمد حاصله تا سقف یک‌ هزار میلیارد ریال جهت اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان و ساماندهی کودکان کار و خیابانی در اختیار سازمان بهزیستی و پنج هزار میلیارد ریال مابقی نیز صرف شبکه ملی اطلاعات توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خواهد شد.

حق الامتیاز و حق السهم دولت از کارور(اپراتورها)های ارائه‌دهنده خدمات مخابراتی پس از پایان قرارداد فعلی آنها به میزان دو درصد افزایش یافته و منابع درآمدی حاصل از این افزایش از هر اپراتور، تا سقف ۲۰ هزار میلیارد ریال با نظارت وزارت ارتباطات و فناوری صرف توسعه زیرساخت همان اپراتور در بستر شبکه ملی اطلاعات می‌شود.

منابع حاصل از حق‌السهم دولت از کارورها و ‌شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت مازاد بر یکصد و شانزده هزار میلیارد ریال صرف مواردی همچون حمایت از تولید محتوا در فضای مجازی، توسعه اقتصاد دیجیتالو سرمایه گذاری در آن، توجه به توسعه هوش مصنوعی و شبکه ملی اطلاعات خواهد شد.

همچنین به موجب مصوبه دیگر نمایندگان در بخش هزینه‌ای تبصره ۶ لایحه بودجه، مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان جهت حمایت از معلولان شدید تحت پوشش بهزیستی در اختیار سازمان بهزیستی قرار خواهد گرفت.

نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین اخبار