استان اصفهان چهارشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۰ ۱۵:۳۱ کد خبر :3672

انتقال وظایف تعزیرات به اتاق بازرگانی نظارت حاکمیت بر بازار را ضعیف کرده است

نگرش امروز – پروین صالحی‌ مبارکه نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ خوشبختانه امروز دولتی بر سر کار آمده که امیدهای زیادی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ زنده کرده و حرکت‌های بی‌نظیری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آغاز کرده است، اما انتظار ما از این دولت در کنترل گرانی و بحث معیشت مردم برآورده نشده است.

وی اظهار داشت: تعزیرات جهت سلامت و پویایی بازار با ۴ وظیفه کنترل، نظارت، تشخیص جرم و صدور حکم تشکیل شده است، ولی متأسفانه در دهه اخیر سه وظیفه کنترل، نظارت و تشخیص جرم از تعزیرات سلب و به اتاق بازرگانی سپرده شده است و در این مخلوط کردن وظایف، نظارت حاکمیت بر بازار ضعیف شده و تبعات بسیار ناخوشایندی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در عرصه بازار ایجاد کرده است. یقینا بازنگری سریع در این عرصه برای رفع بی‌ثباتی و گرانی افسارگسیخته نقش موثری خواهد داشت.

وی افزود: همچنین برخی انتصابات انجام‌شده را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ متناسب با برنامه‌های جهادی این دولت نمی‌بینم و از آقای رئیس جمهور تقاضای بازبینی در این بخش‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داریم.

صالحی خاطرنشان کرد: سال‌هاست از واژه فرهنگ برای تبلیغات مسئولان استفاده می‌شود، اما در عمل تاکنون چیزی ندیده‌ایم. نفوذ و تفکر غربی در مسأله فرهنگ و هنر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جدی بگیرید.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وقتی به بودجه‌های فرهنگی نگاه می‌کنیم به راحتی دست‌هایی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در دوره‌های مختلف می‌بینیم که اجازه نمی‌دهند فرهنگ و هنر اصیل ایرانی و اسلامی قوت بگیرد.

وی افزود: امروز برای جنگ فرهنگی هیچ کار عملی منسجم و پایداری نداریم. امروز استکبار جهانی با صلاح هنر، جوامع مختلف دنیا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مست خود کرده، نباید ما هم جزو مسخ‌شدگان باشیم.

صالحی خاطرنشان کرد: همچنین در بخش ورزش نیز انتظار داشتیم راهکاری برای ورزش اندیشیده شود که نشد و جز تعطیلی چیز دیگری ندیدیم. ورزش، نشاط و سلامتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به جامعه می‌دهد که نیاز واقعی ماست، اما همانند مسائل فرهنگی در این بخش هم غفلت کردیم و جز عقب‌گرد چیزی حاصل نشد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حوزه محیط زیست باید بگویم چه زمانی جرات و قدرت اجرای قانون هوای پاک را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پیدا می‌کنیم؟ اگر امروز برای محیط زیست‌مان هزینه نکنیم، فردا با چند برابر هزینه هم نمی‌توانیم جبران کنیم.

وی افزود: توجه نکردن به هشدارهای کارشناسان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ قبلا درباره مسأله آب تجربه کردیم و امروز می‌بینیم که با چه معضلی روبرو شده‌ایم. در خصوص آب، سفارش می‌کنم برای هر منطقه از کارشناسان بومی استفاده شود، برخی راهکارهای ارائه‌شده در تهران با اقلیم و شرایط مناطق مختلف سازگار نیست.

صالحی در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود در بخش‌های مختلف به ویژه در حوزه محیط زیست از مسئولان خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آنها شد.

نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین اخبار