استان خوزستان شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ ۱۲:۵۲ کد خبر :2891

فرهنگسراهای نیمه‌تمام اهواز تا سال آینده تکمیل می‌ شوند

نگرش امروز –  حجت‌الله زارع‌زاده عضو شورای اسلامی شهر اهواز در حاشیه آئین رونمایی از کتاب طبیب بزرگ بختیاری حکیم حاج حسن آقا حاتمی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امیدواریم در آینده شاهد ترویج و توسعه چنین برنامه‌هایی برای همه چهره‌های شاخص و برجسته استان غنی خوزستان در همه حوزه ها به ویژه علمی، فرهنگی و هنری باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با بیان اینکه چهره‌های شاخصی وجود دارد که وظیفه داریم آنها را شناسایی کنیم تا مادامی که در قید حیات هستند از آنها تقدیر و به جامعه معرفی شوند افزود: وضعیت جامعه در حوزه کتاب و کتابخوانی مناسب نیست و هر چه جلوتر می‌رویم میانگین زمان مطالعه هموطنان از میانگین جهانی خیلی پایین است.

وی خاطر نشان کرد: در عصر معاصر که به انفجار تکنولوژی و اینترنت معروف است، به تدریج انس و الفت مردم با مطالعه و مکتوبات کاهش پیدا کرده و این یکی از چالش‌های جدی عصر حاضر است.

زارع‌زاده بیان کرد: در کمیسیون فرهنگی شورای شهر و معاونت فرهنگی و اجتماعی شورا با برنامه‌ریزی طرح‌های تشویقی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به خصوص برای کودکان، نوجوانان و جوانان در حیطه عمل با استفاده از ظرفیت خوب سراهای محله و فرهنگسراها اقدام می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه فرهنگسراها مأمن بسیار مهمی برای تجمع مردمی هستند اضافه کرد: یکی از برنامه‌های پیش‌بینی شده در این دوره از شورای شهر تکمیل فرهنگسراهای نیمه تمام تا سال آینده است که آنها را به ظرفیت خدمت‌رسانی به همشهریان اهوازی اضافه کنیم و برنامه های تشویق و ترویج کتاب و کتابخوانی در آن اجرا شود.

عضور شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به تلاش شورای شهر اهواز در راستای توسعه مجموعه برنامه‌های فرهنگی به ویژه ترویج فرهنگ کتابخوانی اذعان کرد: تلاش داریم که همه پروژه‌های نیمه تمام را هرچه سریع‌تر به اتمام برسانیم تا بعد از تجهیز آنها مردم از این ظرفیت ها بیش از گذشته بهره‌مند شوند.

نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین اخبار