استان خراسان شمالی شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ ۲۲:۵۸ کد خبر :2373

نخبگان ایرانی در خارج از کشور باید مورد حمایت دستگاه دیپلماسی و قضایی کشور قرار گیرند

نگرش امروز – محمد وحیدی تاکید کرد: هرکسی مشوقی برای خروج نخبگان ما از کشور ایجاد کند و یا امیدنخبگان برای ماندن را کمرنگ کند خیانت کرده و اگر مسئولیتی داشته باشد، این موضوع شکل خیانت می گیرد.

وی افزود: نخبگان علمی، فرهنگی، اجتماعی و افرادی که سرمایه های خودساخته داشته اند و مجبور به خروج از کشور شده اند باید شناسایی شده و دستگاه دیپلماسی و قضایی کشور باید این اطمینان را به این افراد بدهد که در صورت بازگشت مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات تصریح کرد: استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور در داخل کشور یک توانمندی و هنر است چرا که ما نخبگانی را در خارج از کشور داریم که در بسیاری از نقاط دنیا منشا تحولات بزرگی هستند و سرمایه علمی و بنیه اقتصادی بالایی کسب کرده اند که کشور به آن نیاز دارد می توانیم از آنها در شرکت های دانش بنیان داخلی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه دفاتر وزات خارجه در خارج از کشور خانه امن ایران در خارج از کشور است گفت: بعضی از ایرانیان شاید از گذشته مشکلات قضایی و حقوقی دارند یا شاید ۲۰سال است مسائلی نظیر سربازی و یا مشکلات جزئی مالیاتی دارند که مانع حضور آنها در کشور است و باید به نحوی مدیریت شود که این افراد در مسیر تولید و سرمایه گذاری و رفع نیاز های داخلی به کار گرفته شوند.

وحیدی خاطرنشان کرد: بسیاری از ایرانیان خارج از کشور در کشورهای دیگر دارای امکانات تولیدی و تجاری هستند و از به کارگیری این امکانات به نفع ملت ایران استقبال می کنند و اگر تنگ نظرانه به این موضوع نگاه نشود در شرایط تحریمی جمعیت ایرانی خارج از کشور می تواند یک جمعیت حامی برای مردم داخل کشور باشد، البته باید بپذیریم تفاوتی بین سبک زندگی داخل کشور و خارج از کشور وجود دارد و باید نگاه خود را در حوزه فرهنگی نگاه به روز و مبتنی بر الگوهای اسلامی و نیاز های روز جامعه باشد و به نوعی طبق بیان حضرت علی (ع) فرزند زمانه خود باشیم.

وی تصریح کرد: کسانی که در مجموعه حاکمیت هستند باید تابع دستورات و اوامر ولایت فقیه باشند و چندصدایی حوزه فرهنگی آسیب زا است و باید شرایطی فراهم کنیم که افرادی که مستعد هستند و توانمندی دارند کشور را امن و آرام بدانند.

نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین اخبار